Yoshida komentuje budoucnost série Final Fantasy po úspěchu Clair Obscur
i Zdroj: Square Enix
Novinka Yoshida komentuje budoucnost série Final Fantasy po úspěchu Clair Obscur

Yoshida komentuje budoucnost série Final Fantasy po úspěchu Clair Obscur

Andrej Holátko

Andrej Holátko

2
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Producent Final Fantasy XVI Naoki Yoshida v rozhovoru uvedl, že budoucnost série nemusí být nutně ani tahová, ani akční.

Reklama


  • Yoshida zdůrazňuje, že styl boje se podřizuje celkové vizi hry
  • Budoucí díly mohou být tahové, akční nebo něco mezi
  • Série má být o odvaze měnit se, ne o držení se tradice

Na nedávné Anime Expo 2025 se producent Final Fantasy XVI Naoki Yoshida vyjádřil k debatě o směru, kterým by se měla slavná RPG série ubírat. Po úspěchu tahově laděného titulu Clair Obscur: Expedition 33 mnozí fanoušci doufají v návrat ke klasickému stylu soubojů. Yoshida však říká, že otázka tahových nebo akčních mechanik je pouze jedním prvkem z celku, který definuje hru.

„Nejde jen o bojový systém – vše závisí na tom, jaký zážitek chceme hráčům nabídnout,“ uvedl. Zároveň připustil, že na Final Fantasy XVII už nemusí pracovat, a nechce budoucí tvůrce omezovat. Série má podle něj vždy stavět na odvaze zkoušet nové věci, což potvrdil i její tvůrce Hironobu Sakaguchi: Final Fantasy má být o riziku a kreativitě, ne o opakování známého.

Ačkoliv Final Fantasy XVI i Final Fantasy VII Rebirth nenaplnily prodejní očekávání Square Enixu, Yoshida nevidí smysl v návratu ke starému stylu jen kvůli trendům. Série je podle něj o filmovém zážitku, překvapení a změně. Fanoušci tahových systémů se tak spíš mohou těšit na remaster Final Fantasy Tactics, který dorazí letos v září.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama