Yager: Ztráta Dead Islandu byla katastrofa
Nezávislým německým studiem Yager tvrdě otřáslo zrušení hry Dead Island 2, respektive okamžik, kdy jim společnost Deep Silver coby vydavatel projekt sebrala.
Zrušení vyvíjené hry není nikdy dobrá zpráva, zejména pokud je titul v přípravě celé tři roky jako právě Dead Island 2 od firmy Yager. Vize autorů a vydavatele se však rozešly a Deep Silver se rozhodl, že svou ceněnou značku svěří jinému studiu, což způsobilo v původní vývojářském týmu velké propouštění a málem to stáhlo ke dnu celý Yager.
Šéf studia Timo Ullmann se v rozhovoru pro GamesIndustry.biz nechal slyšet, že tentok krok mohl nenávratně poškodit studio. Zrušení projektu v takto pokročilé fázi představuje podle něj katastrofu. “Je to opravdu ten nejhorší možný výsledek. Všichni zúčastnění na tom tratí,” prohlásil.
Bez ohledu na to, co si většina lidí myslí, však Yager stále funguje a navzdory mylným informacím se zbavil “jen” jedné divize. Studio v tuto chvíli pracuje na sci-fi bitevním simulátoru Dreadnought pro PC. Vyjít by měl už někdy příští rok. Kromě něj mají stejní autoři na kontě také vysoce ceněnou 3rd person akci Spec Ops: The Line.
Pobočka, která pracovala na Dead Island 2 pro Deep Silver, byla zavřena letos v červenci. Nyní by měl na akčním survival hororu pracovat neznámý tým. Osud hry je však značně nejistý a většina fanoušků by se nejspíš klonila k tomu, aby se značky znovu ujali původní autoři z polského Techlandu. Hra měla původně vyjít už letos na jaře, ale rozdílné vize autorů a vydavatele zřejmě způsobí, že si na pokračování této série počkáme ještě hezky dlouho.