Zpět na článek

Diskuze: Xenonauts

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
7. 7. 2014 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xross: No asi ano, ale prostě jsem hru hodnotil svým pohledem :) Na moderní remake čekám hodně dlouho, ale než Xenonauts si raději zahraju původní hru (nebo XCOM:TFTD) a nebo tu moderní od Firaxisu...
Myslím, že si Blackhawk vzali moc velké sousto. Respektive že z toho udělali moc velké sousto a pojali to velkolepě.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
6. 7. 2014 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mi osobně se upřímně více líbí to staré UFO. Jistě, grafika je výrazně horší, ale tak nějak svým způsobem lépe "ladí". Abych to trochu vysvětlil, tak uvedu několik příkladů:
Xenonauts mají vykreslená jednotlivá políčka detailně ve vysokém rozlišení, takže grafika je docela pěkná - což je ale v kontrastu s naprosto nezakrývaným čtverečkováním hrací plochy. Ostrá hranice viditelného a skrytého na mě pak působí hodně nepatřičně. Prostě u starého UFO:EU byla celá grafika zastaralá, tudíž "stylová" a čteverečkované fog of war tam ladí. Zde to chtělo nějaký modernější způsob, alespoň nějaký přechod.
Podobný problém je, že větší objekty nejsou (narozdíl od staré hry) složeny ze čtverečků, ale jsou vkuse - takže je vidíte celé nebo vůbec. Pokud zem kolem vidíte jen z části, působí to hloupě.
Vojáci jsou docela pěkní, ale zase ten kontrast - nemají žádnou klidovou animaci. Je to jak hra s plastovými figurkami.
Výstřely moc nevypadají, jako by vycházely z pušek a při nárazu na překážku se animace dopadu zobrazí většinou na místě, které by kulka ani zasáhnout nemohla.

U starého UFO jsou tyto problémy některé taky, ale jak už jsem říkal - tím, že grafika je celá "stylová pixelová", tak jsem si toho nikdy nevšiml a nikdy mi to nervalo oči. U Xenonauts bohužel ano. (A není to slepá nostalgie, UFO:EU jsem hrál naposled asi před 3 měsíci, takže grafiku mám v paměti hodně dobře.)

Jo a ještě - pro mě osobně nulová atmosféra co se týká vzhledu ofonů. Ten základní dokonce má oblečení. Když jsem jej viděl poprvé, tak jsem si byl naprosto jistý, že je to tzv. placeholder (dočasný sprite) pro testování, než se nakreslí opravdový ufon. Jenže on to byl záměr. Ufoni nosí oblečení a mají stejné tělesné proporce jako lidi. Strach = nula.

Kch3mp3r
Kch3mp3r
Level 1 Level 1
6. 7. 2014 04:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: nejsi, jak správně řekl Tomus... je prostě účelová. Ale k týhle hře mi opravdu pasuje

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
6. 7. 2014 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xross: Já jsem bohužel to první souvětí nepochopil a to jej čtu už po páté :) Cos měl na mysli?

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
6. 7. 2014 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co mě ale hodně zklamalo, je zhoršení systému střelby oproti stařičké verzi. Ta měla hodně dokonalý a realistický systém, kdy % přesnosti určovalo, jak moc se střela odchýlí od ideální dráhy. Pokud se odchýlila, zasáhla případně nějaký odpovídající jiný objekt v nové trajektorii. Působilo to hodně uvěřitelně. Samozřejmě tam byly chyby, bugy, ale systém jako takový se mi moc líbil.
V Xenonauts se počítá % šance zásahu s různými modifikátory (tato překážka ubere prostě natvrdo 25 %, tato dalších 25 % atd.). Na problémy tohoto řešení narazili vývojáři už v alfě a museli dělat různé speciální varianty pro nízkou překážku hodně blízkou vojákovi, u které přece je malá šance na její zasažení (střílím PŘES ni). V původním UFU toto prostě fungovalo tak nějak automaticky a uvěřitelně.
No a poslední problém - pokud hra vypočítá, že střela mine, tak to vypadá, že asi určí náhodně nějaké políčko kolem cíle, které bude zasaženo. Což je ale většinou zem, takže výsledkem je, že vojáci střílí do země (buďto zásah, nebo trefí zem kolem cíle). Takhle se přece střílí tak maximálně raketometem v FPS hrách, protože trefit přímo je těžší než trefit zem a poškodit cíl aspoň výbuchem. Po celý vývoj jsem čekal, kdy tento bug opraví, nestalo se...

daniel.zima@outlook.cz
daniel.zima@outlook.cz
Level 1 Level 1
30. 9. 2015 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.xenonauts.eu/

Dobytek
Dobytek
Level 1 Level 1
15. 8. 2014 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Děkuji. JA1 mě uplně minula a dnes už bych asi nebyl schopen se k tomu vrátit když jsem viděl jak vypadá. JA2 jsem několikrát dohrál a zkoušel jsem i JA - back in action, ikdyž to mě moc nenadchlo. Mám na steamu spoustu her všech žánrů ale málokterou dohranou do konce. Asi mám nějakou herní krizi středního věku v 27 letech :D

Dobytek
Dobytek
Level 1 Level 1
15. 8. 2014 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Původní XCOM jsem nehrál a mám za sebou jen XCOM EU a EW. I přesto mě tahle hra opravdu chytla. Nevíte někdo, zda je podobná taktická hra jako Xenonauts kterou bych mohl ještě vyzkoušet. Nemusí to nutně bejt o ufonech, ale aby tam byla podobná hratelnost.

davidjaho
davidjaho
Level 1 Level 1
6. 7. 2014 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tomus opět předvedl svůj um. Výborná recenze.

Reklama
Reklama