Pokud se tato koupě naplní, bude to za mě rozhodně zklamání roku. Ono by se možná slušelo říct, jak se Obsidian dostal do finančních problémů. Po nevyplacení prémií od Bethesdy za New Vegas, kvůli jedničce v hodnocení a zrušení neoznámené hry pro XOne. A být pod velkým vydavatelem by mně klidu na spani rozhodně nepřidělalo. Ta lehkost s jakou zařezávají studia... No uvidíme.
Hned na začátek bych chtěl říct, že betu BFV jsem hrál a ačkoliv mé výtky ke hře stále platí, musím uznat, že po stránce hratelnosti se jedná o zábavnou hru. Ale ať se na mě nikdo nezlobí, osm map v den vydání je žalostně málo.
Být někým, kdo si hru koupil před pár měsícema v Humble Monthly natožpak při vydání, byl bych asi mírně řečeno naštvaný. Je to zkrátka jasný signál zoufalství z nedostatku hráčů.
@JabJab21: Tak zrovna Way of Chosen moc nevěřím. Není zas tak daleko ve vývoji a myslim, že skončí jak FO: Story, což byla předělávka FO1 do NV. New California vychází už za týden.
Taky bych byl pro Red Alert 2. První generace C&C je důsrojně zremasterovaná ať už mody nebo komunitou kolem open-source projektu OpenRA. Ten kromě prvního Tiberia a RA1 zrestauroval také Dunu 2000.
@Ocelotr2.1: Já bych spíš zmínil jak Steam nedávno odstřihl podporu Win XP a Vista. Taky si můžete říct, však už to nikdo nepoužívá, nicméně ti lidi momentálně nemají přístup ke svým legálně zakoupeným hrám. A co až přijde Win7. To bude...
@rohaac: Ano na světě jsem byl. ;-) Spíš jsem chtěl poukázat na samotnou sérii. Ona je pak i otázka, jestli si hráčskou základu udrží do té doby než tam vše dodají. Mně to prostě přijde vtipné, že už teď ví, co by ještě přidali, ale nepočkají, aby to dodělali a radši to budou sypat časem. Jako kdyby se jednalo o nějaké menší studio, které by mělo existenční problémy s financemi. Naprosto pochopitelné. Avšak pokud za vámi stojí moloch jako EA, který má takřka bezednou peněženku. Prostě se musím smát. Na druhou stranu cílem nejspíš není udělat dlouholetou hru. Životnost a podporu má už teď před vydáním jasně nastavenou. A to s vydáním nového BF.
Zdravím. Hry s historicky nejdelším nezdravě stráveným časem? Těch bylo. Víc než bych chtěl. Nejvíc času kterého až lituju sežral nejspíš World of Tanks. To je hra, která mě kromě grindovacích her vyléčila aj z mikrotransakcí. A na další příčku jde samozřejmě série Civilizace ruku v ruce se Stellaris a dalšími grand strategiemi od Paradoxu. Tolikého ponocování. Ještě jeden tah, technologie, válka... Však to jistě znáte. :-)
Myslím, že nejlepším argumentem je Wolfenstein z roku 2009. Takřka zapomenutá hra a s multiplayerem, který i v době vydání skoro nikdo nehrál. Na druhou stranu série nabídla i skvělý Enemy Teritory. Avšak ten byl nakonec čistě multiplayerový, takže veškeré usílí šlo opět jen na jednu část hry. Za mě jej nový Wolf rozhodně nepotřebuje. Je dostatečně silný, aby stál sám o sobě a raději si zahraju skvělý single než přílepkový mulťák.
Tak ono by se slušelo i říci, že první generace C&C byla uvolněna jako freeware u příležitosti vydání třetí generace. Tudíš kdokoliv si může stáhnout tyto hry a po aplikování komunitního patche, hrát i na moderních strojích bez problémů. OpenRA je jak sami autoři říkají snaha přetransformovat tyto klasické hry na nový engine, který není vázán technickými omezeními 90. let a je vysoce modovatelný. Na OpenRA enginu tak vznikají i nové hry od fanoušků.
Inu asi se naplnilo ono, neštěkne po ní ani pes. Kdo ví, jestli další díl vůbec vznikne. Mám takový dojem, že bude následovat osud Vietcongu. A důvod pro to bude úplně stejný.
Dobrá uznávám, že výrok SocialJusticefield byl trochu prvoplánový. Zkrátka dnes je takový trend dělat z případů v rámci jednotek celoplošný standart a obzvláštně mě to točí u snahy takto upravovat historii. Nicméně pokud někoho zajímá jak to bylo doopravdy, tak doporučuji toto video: https://www.youtube.com/watch?v=7cVSjzuvThE
@Abel: Tak Age of Empires byly špičkové, nicméně bych je jako příklad moc nedával, protože kde je Ensemble Studios dnes? A za nynější remastery může vděčit především moderům kolem Forgotten Empires. Ale zpátky k tématu. Uvedu jeden čerstvější příklad. Scalebound. Pravda PlatinumGames nejsou studiem Microsoftu, ale nebýt vydání a úspěchu NIER: Automaty, tak už by možná také zavíraly krám.
Taky jsem prozatím spíše skeptický. Early access byl podle mně jedním z kamenů úspěchu DR1. Obsah... No, v porovnání se starými Coliny asi ano. Na druhou stranu mně základní obsah stačil. Spíš je škoda takřla nulové modovatelnosti. To by "nedostatek" tratí vyřešil. Stačí se podívat na Burnsa. Na něm si můžete zajet i erzety z Barumky. I tak ale raději míň tratí a vypiplaných než zaměnitelný generátor.
@rohaac: Dobrá tak příklady pro porovnání. Battlefield 1942 měl 16 map v základu a to na bojištích na západě, východě Evropy, Afriku i Pacifik. 38 se všemi datadisky. Battlefield 2 taktéž 16 v základu, 30 s datadisky. Pro porovnání s konkurencí první Call of Duty v základu také 16, s United Offensive 29. Red Orchestra 2 18 map v základu.
Ano můžeme tady polemizovat, že dříve byly hry jednoduchší, grafika a prostřestředí též, nicméně to pořád neomlouvá uspěchané vydání. Takhle vydají obsahově ochuzenou hru a pak můžou akorát sbírat kladné body za to, jak se o hru strašně starají, i když do ní dodávají to, co už v ní mělo být při vydání. Podobnou obchodní praktiku provozuje mimojiné třeba i Paradox
@Mitsurugi: Ano, to vůbec nepopírám. Mně spíš u dotyčné zprávy překvapily ty Visty. Nevím o téhle problematice tolik, jelikož již nejsem vlastník zmíněných systémů, ale pokud nemají přístup ke knihovně vůbec, přijde mi to stále diskutabilní. Pokud mají stále přístup ke hrám jen bez aktualizací, tak je vše v pořádku. To je můj názor.
Taktéž se přidávám na stranu zklamaných. Pro mě je to vpodstatě první trailer v bledě modrém. Např. ten kolimátor v 0:25 mně vážně dostal. Celkévý dojem bych shrnul asi slovy: všeci tam pobíhajú jak zfetované veverky. Asi už nejsem cílovka těchto nových Battlefieldů...