Xbox zůstává otevřen akvizicím a podpoře asijského trhu. Nevylučuje však budoucí zdražení konzole
i Zdroj: Microsoft
Novinka Xbox zůstává otevřen akvizicím a podpoře asijského trhu. Nevylučuje však budoucí zdražení konzole

Xbox zůstává otevřen akvizicím a podpoře asijského trhu. Nevylučuje však budoucí zdražení konzole

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

I když je případná akvizice Activisionu Blizzard stále pod drobnohledem regulačních orgánů, a to možná více než kdy jindy, Microsoft nepopírá zájem o další studia. Podle Phila Spencera vše prý podléhá možnosti konkurovat dalším firmám. Ředitel Xboxu tak reagoval na dotaz, zda Microsoft pozdrží rozšiřování svých studií v důsledku schvalování naplánované akvizice.

Reklama


  • Ředitel Xboxu naznačil, že v budoucnu můžeme očekávat další akvizice a spolupráce v asijském regionu
  • Cena Xbox Series, ač nyní stálá, může být taktéž do budoucna vyšší

Spencer rozvedl, že početná konkurence trhu – v čele s rostoucí účastí čínských společností, jako je Tencent a NetEase – v zásadně znemožňuje přestat s expanzí. „Toto je konkurenční trh a nemyslím si, že bychom měli jakoukoli možnost se nad čímkoli pozastavovat. Tencent je dnes největší herní společností na planetě a nadále intenzivně investuje do dalších herního obsahu a tvůrců her. Sony je dnes v oblasti her větší než my a nadále investuje,“ tvrdí Spencer.

Ředitel Xboxu dále pokračuje prohlášením, že Microsoft potřebuje i nadále posílit svou pozici novými spolupracemi, aby nepochybně rozšířil i Game pass. „Snažíme se zde být hlavním hráčem," řekl Spencer. „Chceme našim hráčům poskytovat skvělý obsah a budeme i nadále aktivní, ať už jde o investice do našich interních týmů … nebo budování nových partnerství."

Spencer dále hovořil o tom, že Xbox pokračuje v budování asijských partnerství, a to zejména ve spojení s Tokyo Game Show, které probíhá nyní. Znovu tak podpořil myšlenku, že firma dlouhodobě usiluje o podporu svého vlivu na japonském trhu, kde nově rostou prodeje konzolí i čísla uživatelů Game Passu.

„Letos jsme v komunitě Xboxu přivítali více japonských a asijských hráčů než kdykoli předtím,“ prohlásil Spencer s podporou viceprezidentky Xboxu, Sarah Bond. Ta ve svém vlastním tvrzení následně dodala, že Microsoft vyslyšel četná hráčská přání kolem titulů z Asie, včetně portu Guilty Gear Strive nebo série Ni no Kuni. 

Microsoft kontruje. Tvrdí, že Sony platí, aby omezila přísun her do předplatného Game Pass
i Zdroj: Xbox

Microsoft kontruje. Tvrdí, že Sony platí, aby omezila přísun her do předplatného Game Pass

Minulý týden jsme vás informovali (a v hPodu diskutovali) o připomínkách společností Sony a PlayStation k akvizici Activisionu ze strany Microsoftu. Díky transparentnosti jednání v Brazílii jsme se dozvěděli, že Sony obviňuje konkurenta z příliš nízkého poplatku za Game Pass a avizuje, že jsou hry Activisionu příliš významné na to, aby patřily jen jedné straně. Teď Microsoft reaguje podobně ostrým tvrzením, Sony prý aktivně brání tomu, aby se některé hry staly součástí nabídky Game Passu.

Co se týče posledního důležitého bodu rozhovoru, ten se vztahoval k ceně Xboxu v reakci na zdražení PlayStationu 5. Jak už dobře víme, Microsoft na zvýšení ceny svého soka urychleně reagoval zprávou, že Xbox zdražovat nehodlá. Toto tvrzení Spencer podpořil i nyní, nicméně tak učinil s dodatkem, že společnost nemá plán zdražovat v současné době. Podle Spencera, jenž celé situace částečně využil k podtržení výhod Xboxu, je zvýšení cen za stávající ekonomické situace nepříznivým krokem vůči jeho zákazníkům.

„Vždy hodnotíme podnikání do budoucna. Takže si nemyslím, že bychom mohli o něčem takto definitivně říci, že to nikdy neuděláme,“ poznamenal Spencer. „Ale když se dnes podíváme na naše konzole, a vy jste o tom mluvili – série X a Series S –, myslíme si, že hodnota je neuvěřitelně důležitá. Milujeme pozici Series S na trhu, což je naše levnější konzole. Více než polovina našich nových hráčů, přichází právě prostřednictvím ní.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama