X Rebirth čelí fatálním problémům
Možná jste si toho vůbec nevšimli, ale v pátek vyšla vesmírná akce X Rebirth, která lákala fanoušky hutných soubojů a nekonečného vesmíru poměrně solidními argumenty. Do hraní jsme se ostatně chtěli pustit i my, problém však spočívá v tom, že X Rebirth zatím funguje jen málokomu.
Vývojáři z Egosoft pravděpodobně něco velkého zanedbali, a když se jejich produkt nedá dva dny po vydání v podstatě ani zapnout, je něco opravdu špatně. Vývojáři se sice snaží úvodní padání hry řešit zasíláním upraveného exe souboru pro spuštění, univerzální oprava ale zatím neexistuje. "Začátkem týdne postavíme několik nových počítačů a zkusíme reprodukovat nahlášené problémy," ozývá se z dnešní zprávy Egosoftu, kde se vývojáři hráčům hluboce omlouvájí a slibují co nejrychlejší nápravu těch největších chyb.
Nejsou to ale jenom technické problémy, které zabraňují plnohodnotně se pustit do hraní, hra trpí také nespolupracující umělou inteligencí ostatních lodí anebo cyhbějícími klávesovými zkratkami, na které byli zvyklí zejména veteráni. Kvůli tomu je hra, když už se vám poštěstí ji zapnout, neohrabaná a místy vytržená z kontextu předchozích dílů.
To nejpodivnější na celé situaci ale je, že i přes prokazatelné nedostatky a tunu nahlášench bugů se vývojáři z Egosoftu nezdráhají chlubit tím, jak obrovský úspěch X Rebirth znamená. Je cosi nahnilého na posuzování kvalit hry (zvlášť v takové situaci) jen na základě prodejních čísel. Ano, X Rebirth se vyšplhalo v žebříčcích na Steamu úplně nejvýše, nic takového by pro dobro své a pro dobro hráčů ale neměli vývojáři pár dnů vůbec komentovat a raději se soustředit na to, aby uhasili požár, který jim plápolá u zadnic.