Vývojáři si chválí Ouyu
Od konce roku mají herní vývojáři k dispozici první mikrokonzoli Ouya. Jak se tvůrcům líbí? Reakce jsou zatím pozitivní.
Nathan Fouts z Mommy's Best Games například oceňuje konzoli za její otevřenost. Ta dává vývojářům pravou svobodu, protože nejsou svazování žádnými přísnými regulemi. Nathan Fouts dává do kontrastu například "brutální" certifikační proces pro jeho Serious Sam Double D XXL pro XBLA. "Vydal jsem tu hru rád, ale teď si stejně rád odpočinu od všech těch restrikcí," říká Fouts.
Jerroda Putnama z Tiny Tim Games zase potěšil prostý fakt, že konzole běží na operačním systému Android a připomíná jednu zásadní výhodu, která s ním Ouya nabízí. Když totiž dříve Putnam tvořil androidí hry, musel je optimalizovat pro mnoho různých zařízení. Ovšem nyní se může soustředit pouze na jedinou verzi. "Prostě vyrábím pro Ouyu a tím to hasne. Je to příjemná změna, nemusím myslet na to, že je nutné dílo ladit pro tisíc zařízení," říká Putnam.
Ve snadnosti vývoje pro Ouyu se ale také podle mnoha odborníků může skrývat potenciální problém s celkovou kvalitou nabídky aplikací. Pokud si tým z Ouyi nebude hlídat úroveň distribuovaného softwaru, může se z Ouyi stát smetiště balastu podobně jako App Store nebo Google Play.