Vývojáři Metroid Dread si stěžují, že nebyli uvedeni v titulcích
Metroid Dread slaví neobyčejný úspěch. Dle čísel z prodejů ve Velké Británii novinka za první týden lámala rekordy, stala se nejrychleji prodávanou hrou této značky. Autoři se ale nedokázali vyhnout jisté kontroverzi.
- Někteří vývojáři nebyli uvedeni v titulcích Metroid Dread
- Studio MercurySteam oznámilo, že uvádí pouze tvůrce, kteří v týmu vydrželi alespoň 25 % z celkové doby vývoje
- Podobná pravidla platí také v Rockstar Games nebo Arkane
Krátce po vydání se totiž ukázalo, že studio MercurySteam zapomnělo na některé vývojáře, kteří se na plošinovce podíleli. To v praxi znamená, že vůbec nebyli uvedeni v titulcích. A něco takového si samozřejmě nenechali líbit.
Postěžoval si třeba výtvarník Roberto Mejías. “Kvalita hry mě nepřekvapuje, už jen vzhledem k tomu, kolik talentovaných vývojářů v týmu bylo. Mám to z první ruky, protože navzdory tomu, že jsem nebyl uveden v titulcích, jsem byl osm měsíců součástí týmu,” napsal na LinkedInu. “Když jsem hru zkoušel, poznal jsem docela dost assetů a některá prostředí, na kterých jsem se podílel. Moje práce tedy ve hře je… Takže bych se chtěl MercurySteam zeptat, proč nejsem v titulcích? Jde snad o nějakou chybu?”
Ozvala se také Tania Peñaranda Hernández, animátorka postav. “Jsem velice šťastná a pyšná, když můžu konečně vidět vlastní práci na tomto projektu, práci, kterou jsem vykonávala s nesmírnou láskou a nadšením. Jsem pyšná na celý tým! Zároveň mě ale zarmoutilo, když jsem si všimla, že nejsem uvedena v titulcích,” zmínila a poukázala na četné animace, v nichž poznává svůj rukopis.
Ozvalo se daleko více bývalých zaměstnanců, ti už ale chtěli zůstat v anonymitě. Studio MercurySteam již poskytlo krátké vyjádření. Odkázalo se na firemní politiku, z níž vyplývá, že jsou v titulcích uvedeni pouze vývojáři, kteří na hře pracovali alespoň 25 % z celkové doby vývoje, nebo se na produci nějakým způsobem významně podepsali. Asi není třeba dodávat, že jsou podivná pravidla předmětem velké kritiky.
Samotné Nintendo se ke kauze zatím nijak nevyjádřilo. Sluší se dodat, že se podobný problém týká celé řady dalších projektů. Tisíce lidí se nedostalo do závěrečných titulků Red Dead Redemption 2, zde totiž platí možná ještě přísnější pravidlo. Počítá se totiž pouze s tvůrci, kteří v době vydání patří mezi zaměstnance. Rockstar se nechal slyšet, že jsou vývojáři tímto způsobem motivováni k tomu, aby projekt dotáhli do konce. Podobné nařízení platí v Arkane, naposledy se o něm mluvilo v souvislosti s Deathloop. Vývojáři, kteří tým opustili před dokončením hry, sice v titulcích zůstali, ale byli přesunuti do sekce “speciální poděkování”.