Vývoj pro XSS dle vývojáře není problém
Mezi vývojáři se často debatuje o slabší konzoli z rodiny Xbox Series. Zatímco někteří mají obavy z toho, že by mohla omezovat možnosti v designu nových her, jiní v ní nevidí žádný podstatný problém. Do druhého tábora se řadí Paweł Lekki z Exor Studios.
Studio nyní připravuje akční RPG The Riftbreaker. Lekki v rozhovoru pro magazín Wccftech přiznal, že by samozřejmě bylo mnohem jednodušší, kdyby se vyvíjelo pouze na jednu konzoli. Xbox Series S se však silnějšímu bratříčkovi velmi podobá, takže potřebná optimalizace není tak náročná. „Zatímco jsme schopni zkompilovat The Riftbreaker pro Xbox Series X, kde v tu chvíli hned funguje, Xbox Series S verze vyžaduje následnou optimalizaci. Zatím to ale vypadá, že nebudeme mít mnoho práce s tím, aby hra dobře běžela v rozlišení 1080p.“
Lekki zmiňuje, že je optimalizace jednoduchá hlavně díky tomu, že jsou si konzole velmi podobné, konkrétně zmiňuje procesor. „Na architektuře konzolí je nejlepší, že mají oba modely prakticky stejný výkon procesoru,“ prohlásil a dodal, že je potřeba pouze upravit grafické nastavení. Díky silnému procesoru nemusí řešit úpravu konkrétních herních prvků, což je dle jeho slov mnohem náročnější.
Limitující je podle něj především paměť. „Velikost dostupné paměti je v mnoha případech určujícím faktorem, například když se bavíme o velkosti herního světa nebo o tom, co vše se v danou chvíli může ve hře odehrávat. Velikost paměti, která je dostupná v Xbox Series S, je skutečný určující bod pro celou konzolovou generaci, protože herní prvky musí zohledňovat nejslabší článek. Z pohledu vývojáře by bylo mnohem jednodušší, kdyby existoval pouze Xbox Series X,“ myslí si Lekki. Microsoft ale podle něj dokázal nabídnout hráčům skvělou alternativu, na níž je možné hrát next-gen tituly.
V Exor Studios chtějí dokončit The Riftbreaker ještě během letošního roku. Hra míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5 a Xbox Series.