Vydání Star Fox 2 překvapuje i vývojáře
Příprava Mini SNESu není takovým překvapení, mnohem větší šok je to, že bude na jeho paměti nikdy nevydaná hra – Star Fox 2. Ale nebyla to jen veřejnost, kterou vydání druhého Star Foxu překvapilo, překvapený byl i jeden z bývalých programátorů Dylan Cuthbert. Situaci komentoval v rozhovoru pro Kotaku. „Je to prostě skvělé,“ říká.
Star Fox 2 byl podle Cuthberta zrušený proto, že se na trh dostal PlayStation a Sega Saturn, tedy konzole, jejichž úroveň 3D byla někde jinde. „Naše starší forma 3D rázem nebyla tak dobrá a Nintendo nechtělo, aby lidé tyto hry porovnávali. Souhlasím, že to tehdy bylo strategicky správné rozhodnutí. Ale teď je to naopak něco, co je cool, je to perfektně načasované,“ říká.
Ale pochopitelně je zvláštní vidět svou vlastní hru, která měla vyjít v polovině 90. let. Cuthbert v to dávno ani nedoufal. Konečně ale lidé uvidí, na čem devítičlenný tým dva roky pracoval. „Miloval jsem každou minutu té práce. Konečně lidé spatří ty skvělé věci a nápady, které jsme do druhého dílu vložili. Hodně jsme s ním na začátku experimentovali, a to se v průběhu hry hodně ukazuje,“ řekl.
Práce v Nintendu Cuthberta významně ovlivnila. Později založil studio Q-Games. „Nemáme ten luxus, že bychom využívali služeb „Mario klubu“, jak se mu dříve říkalo, tedy nějakého Q&A a feedback oddělení, a tak se musíme sami snažit dělat to nejlepší. Práce v Nintendu mě naučila, že výsledek musí být vždy na prvním místě.“
Original StarFox 2 development team (1995) #SFC#SNESClassicpic.twitter.com/iCQKUEHxZu
— Ninty Memories (@NintendoMemo) June 26, 2017
Na přiloženém Tweetu si můžete prohlédnout všechny členy tehdejšího vývojářského studia. Všichni si museli počkat dvaadvacet let na to, než se jejich hotová hra dočká vydání. A my vlastně také. Tak nějak podvědomě tušíme, do jakého titulu povedou první kroky všech hráčů.