Vrátí se letošní CoD opět do minulosti?
Call of Duty je sérií, která vzniká v tříletých cyklech. To, co původně začalo dvorní prací studia Infinity Ward, se později rozrostlo o stále populárnější díly z dílny Treyarch a o ambiciózní projekty Sledgehammer Games. Tato trojice se s železnou pravidelností při vydávání her točí, a po Black Ops III od Treyarchu a po Infinite Warfare od Infinity Ward čekáme, s čím se vytasí ten třetí.
Sledgehammer Games v roce 2009 založila dvojice Glen Schofield a Michael Condrey, kteří se proslavili svým Dead Space ještě coby zaměstnanci Visceral Games. Po založení vlastního týmu se zanedlouho museli ujmout rozpracovaného Call of Duty: Modern Warfare 3. Studio Infinity Ward bylo na prahu rozpadu, když se Jason West a Vince Zampella rozhodli založit studio vlastní (Respawn, se kterým nedávno vydali druhý Titanfall pod hlavičkou EA), a tak jejich tehdejší díl museli dokončit jiní.
Pro Sledgehammer to byl tak trochu danajský dar. Activisionu sice ukázali, že s nimi mohou počítat, ale zároveň museli přerušit rozdělané práce na svém projektu a zaměřit se na něco jiného. Až se pomyslné žezlo vrátilo k Sledgehammer Games zpět, nevydali svůj – dříve rozpracovaný – projekt, nýbrž světu představili poměrně povedený díl Advanced Warfare z budoucnosti.
Proč nás celá tato historie právě dnes zajímá? Letos se totiž opět dočkáme nějaké hry od tohoto studia a začínáme přemýšlet, s čím se vytasí. Michael Condrey, jeden ze dvou zmíněných zakladatelů, na svém Twitteru uveřejnil obrázek, ve kterém přeje vše nejlepší do nového roku, na jeho pozadí ale zřetelně vidíme pistoli a logo Call of Duty. Na tom by nebylo nic až zas tak zajímavého, kdybychom v paměti neměli onen rozpracovaný projekt.
Merry Christmas everyone, hope your day is joyous. Did you see our @SHGames card: https://t.co/c2DvVXW5ju? Now, can you unsee our runner-up? pic.twitter.com/v0cY4TfllD
— Michael Condrey (@MichaelCondrey) December 25, 2016
Zatímco Advanced Warfare se zaměřovala na relativně blízkou budoucnost, obrázek naznačuje, že o žádné sci-fi nepůjde. Jistě, nabízí se, že po úspěchu Battlefieldu 1 Activision a všechna jeho studia zvolí podobný přístup s návratem ke kořenům, ale mějme na paměti onen tříletý cyklus, během kterého je hra ve vývoji, a tak o tomto záměru muselo být rozhodnuto už dávno před tím.
A proč ne už v roce 2009? Onen projekt, na který neustále narážím, se totiž měl odehrávat ve Vietnamu. Dokonce se mělo jednat o third person akci, která by byla pro sérii značně revoluční. Některé spekulace měli vypovídat o tom, že bývalí autoři Dead Space přenesou duchovní základ do Call of Duty. O tomto konceptu jsme psali už v říjnu, ale s vydáním teaseru na Twitteru si na něj opět musíme vzpomenout a zaspekulovat si, zda se k němu nevrátí. Samozřejmě je stále ve hře i mnohem klasičtější pojetí a navrát na bitevní pole druhé světové války. K odhalení dojde tradičně někdy v dubnu nebo v květnu, do té doby máme čas hledat náznaky a vytvářet vlastní tipy. Co myslíte vy?