VR helma od Valve na veřejnosti
Valve se svojí ambicí pochopit a posunout koncept nositelných technologií netají a na nedávném VR game jamu v Bostonu se svojí VR helmou pochlubili světu.
Tedy alespoň částečně. Jejich VR helma totiž nemíří na trh, je vyvíjena pro vnitřní potřeby Valve, aby prý technologii a její specifika pochopili a mohli tak lépe VR hry na Steamu prodávat.
Proto asi si mohou dovolit prozatím helmu připodobnit berušce a její povrch pokrýt bezpočtem bílých teček. Ty slouží k lepšímu zachycení pohybu hlavy externím snímačem. Nepraktické rozložení má zá následek prý bezchybné snímání pohybu, vysoký frame rate a žádnou nevolnost ze simulovaného pohybu, alespoň dle výpovědi Redditora jonomfa.
„Mluvil jsem s chlapíky z Valve a mezi řečí zmínili, že mají Dota 2 VR mod, kdy vidíte celou herní arénu před sebou na stole a můžete se k ní sklonit a prohlédnout si každou akci zblízka. Opravdu moc bych to chtěl vidět. Také zmínili jiný Dota 2 VR mod, kdy stojíte v nějaké lane a sledujete hrdiny bojující v realistické velikosti; řekli, že to bylo opravdu děsivé."
„Poté, co jsem si vyzkoušel nějaká VR dema, zeptal jsem si jich na jejích Místnost - Valváckou 'Holopalubu' s AR snímači na stěnách - a zeptal jsem se jich, jestli by dokázali detekovat hrany v libovolném prostoru se sledováním pozice bez užití kamer na helmě a oni řekli: 'Ne, to není dostatečně rychlé. Už jsme to vyřešili jinak.'"
Že všechno s helmou není zatím v pořádku nakonec jonomfa uzavřel tím, že pokaždé, když si helmu sundal, cítil motání hlavy a změněné vnímání.
Více o VR helmě od Valve se dočtete v příslušném vláknu na Redditu.