Víme, na co se Kodžima a další těší v roce 2017
Hideo Kodžima v rozhovoru pro GamesIndustry.biz prozradil, co podle něj představuje největší milník končícího roku a na co se nejvíc těší v tom nacházejícím. O své názory se ale ve stejné anketě podělily i další osobnosti videoherního světa. Třeba Cliff Bleszinski nebo Peter Molyneux.
Pro samotného Kodžimu byl letošní rok jedním velkým kolotočem. Rok 2016 ale nazývá rokem virtuální reality. Způsob, jakým sledujeme obrazovku, se podle něj nezměnil přes 100 let. Vliv VR podle Kodžimy významně změní zábavu, naše každodenní životy, vzdělávání i kulturu. VR se neomezí jen na hry, věří Kodžima.
Pokud jde o nadcházející rok, otec Metal Gearu se ze všeho nejvíc těší na pokračování Red Dead Redemption. Nejočekávanějším filmem je pak pro něj Blade Runner 2049. Mimochodem, Kodžima se nevyjádřil pochvalně o práci Rockstaru poprvé. Jak připomíná GameSpot, už v roce 2013 prohlásil, že Grand Theft Auto V vypadá tak dobře, že z toho má depresi. Obával se, že jeho Metal Gear nedokáže této úrovni konkurovat a Rockstar neváhal označit za nejlepší tým.
Nebilancoval ale zdaleka jen Kodžima. Na končící rok zavzpomínala řada dalších lidí z herní branže. A rovněž upřeli svůj zrak do budoucnosti. Jenova Chen ze studia Thatgamecompany (Flow, Flower, Journey) si podle svých slov užil Inside od dánských kolegů z Playdead. Je to podle něj hra roku. Zvědavý je na to, jak Nintendo ovlivní další vývoj mobilních a handheldových her s tituly jako Super Mario Run, The Legend of Zelda a Animal Crossing.
Někdejší designér Gears of War Cliff Bleszinski řekl, že ho bavilo sledovat proměnlivost herního byznysu. Pomalý nástup VR, růst digitální prodejů. Pochvaluje si i rozvoj vlastního studia a to, jak pokračují práce na jeho nové hře. Od roku 2017 očekává další vývoj VR. Tvrdí přitom, že čím dál častěji hraje menší nezávislé hry na Steamu a většinu AAA trháků vynechává, protože mu přijdou zoufalé. Kromě VR chce sledovat bedlivě také technologii rozšířené reality.
A konečně Peter Molyneux. Držitel řádu britského impéria vypíchl jako jeden z nejhorších momentů končícího roku uzavření svého někdejšího studia Lionhead. Bylo to podle něj smutné především proto, že zná talentované lidi, kteří tam pracovali, ale ještě víc znepokojující bylo vědomí, že tu bude o jedno AAA studio méně, které by pracovalo na originálních a unikátních titulech.
Z pozitivních událostí vyzdvihl ohromující úspěch Pokémon GO. Oslnil ho počet aktivních hráčů a titul podle něj ukazuje, jaký je skutečný potenciál herního průmyslu. Pochopitelně tím nemyslí design hry samotné, ale kolik lidí ještě dokážou hry oslovit. Závěrem dodal, že doufá, že bychom příští rok mohli vidět Half-Life 3. Gabe Newell podle něj naznačil, že Valve mají tým, který na něm pracuje. Doufá také v AAA VR blockbuster, který ospravedlní pozornost, jaké se VR dostává.
Pokud vás zajímají předpovědi a bilancování dalších osobností herního světa, prostudujte si kompletní rozsáhlé téma.