Zpět na článek

Diskuze: Vávra: Proč nezávislá studia nezkouší růst?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bohemund
Bohemund
Level 21 Level 21
24. 8. 2017 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: To proto, že spousta indie vývojářů už dělala pod vydavateli na velkých hrách, často ve stresu, a pak odešli dělat indie, aby měli větší klid. Oni už nechtějí dělat velké hry kvůli své zkušenosti. Dělat menší hry jim vyhovuje.

Dalším zase chybí kvalitní lidi, co by uměli dělat až tak graficky vykamané hry jako Hellblade a uměli perfektně třeba v UE4. Radši se drží toho, co umí.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 8. 2017 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: +1

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: ne neni v 23. 8. 2017 v 12.58 napsal na Dana docela ostrou kritiku, ledaže by to takhle Dan taktizoval, to by pak měnilo situaci

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dan Vávra je skvělý obchodník, který se umí prodat. Ví kdy kolísá zájem o jeho projekt, a ví kdy v tomto kolísajícím čase vydat developer video..... o čemkoliv. O ostatních hrách, o soudržnosti rytířského brnění, o tom jak se kovají meče či jak probíhaly hromadné bitvy. Vždy když začne Kingdom Come lehce upadat, díky dlouhému developerskému času, v zapomění, je tu Dan Vávra s novým videem.

Můžeme si o něm myslet, co chceme, ale je to profesionál, který nemá v zemích Českých obdoby a pro svět je to tvář české herně-developerské scény. Už jen to že si lajzne dirigovat 100 000 000NOVÝ projekt, nemá v čechách obdoby a zaslouží RESTEKP ! Mučte mě, krmte si mě chlebovou polívkou, přesto můj názor nezměníte. Kingdom Come může stát za vyližprdel, ale on je profík.

Amos
Amos
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lahva: Jestli Vávra něco je, tak jedině velkohubej žvanil.
Ale ono je teď v módě trochu překrucovat slova tak to může být i vizionář. Když už se třeba říká vandalům performeři nebo umělci...
@Mart9: Respekt? To si asi každý vykládáme tohle slovo jinak.

Jen aby bylo jasno - Kingdom Come přeji úspěch, ale nelíbí se mě prosazování hry chvástáním a dehonestací konkurence. Někomu ale arogance imponuje a tak má fanoušky jasný.

LagZz
LagZz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Ten byl dobrej, vávra je tlučhuba kterej místo aby se staral o svůj nedodělaný projekt který už protahuje jak to jen jde se naváží do cizích her a vývojářů.... klasickej čech :)

Vincent V
Vincent V
Level 1 Level 1
24. 8. 2017 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxLaMage: Prej průměrná Mafia 2 :-D

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Dane, jsi to ty? :-)

Flois
Flois
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: taky sem se chtěl pobavit po těžkým dnu v práci. Prvně sem myslel že sranda nebude když nevyšel článek o xboxu. Ale pak sem narazil na Vávrů a tam diskuze nesklame nikdy :-)

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Přeji mu úspěch, faktem ale je, že se mu občas moc práší od pusy.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není těžké poznat jak nemalý počet studii preferuje jet na jistotu. A zkoušet větší hry často ještě riskatnější než zkoušet nové IP. Pak ale taky jsou studia, která chtějí zůstat malá a velmi osobní, jako třeba Ghost Story (prakticky bývalé Irrational). Toť důvody dle mne. Každopádně fandím projektům ala Hellblade, obzlášť s jejich sympatickou cenovou politikou.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezkouší růst, protože by asi pak již nebyla nezávislá.

daremes
daremes
Level 0 Level 0
24. 8. 2017 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lepsi delat opravdovou hru na polo-indie levelu v par lidech, nez byt delnikem na monstroznim projektu, ktery po letech vyvoje uz nemuze bavit ani tech par lidi, kteri maji na hru nejaky vliv. AAA titutuly jsou neco jako Rychle a zbesile. Velke naklady za zbytecnosti a monstrozni marketing a je z toho pak lina genericka blbost pro nenarocne a snadno ovlivnitelne publikum.

retro@ballgag.cz
retro@ballgag.cz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: chlebová polívka je super.

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxLaMage: S názorem na Mafii 2 naprosto nesouhlasím. Hru jsem si tehdy koupil po vydání a byl jsem naprosto spokojen. Je to výborná hra, jejíž největší chybou bylo to, že na ní bylo hrozně vidět, jak mohla být ještě lepší, kdyby ji v 2K neosekali. Takže v součtu mi rozhodně nepřipadá, že by toho měl za sebou málo.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LagZz: Blíží se datum vydání a projekt se musí zviditelňovat za každou cenu. Špatná nebo dobrá reklama neexistuje, je jen reklama, co je vidět a co není vidět. A to pan Vávra dobře ví.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vávra: Proč nezávislá studia nezkouší růst?

Protože jim vyhovuje práce v kolektivu pěti lidí a maj nulovej zájem na tom řídit 500ti členou komunitu, z nichž polovina jsou prokrastinující flákači, jež po nocích šňupou kokain a do práce se chodí vyspat ? :D

Šéf studia, který roste, má zero volno a někteří, světe div se, maj svý volno rádi. Né každej chce strávit svůj celej život v práci a v důchodu vzpomínat na pracovní úspěchy.

A jelikož dělám s počítačema 8-10 h denně grafiku nebo obsluhuju tiskový mašiny vim o čem mluvim. Příjít po dvanáct h šichtě, když se něco sere.... tak to je člověk rád že zvládne složitý děj WALKER TEXAS RANGER a kouká na to jak dzodzo z jedličkárny.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jsem četl původní článek na gamesindustry.biz, který jen zmiňuje v několika bodech o čem byla panelová diskuze na Gamescomu, tak bych si troufl tvrdit, že Dan Vávra se tam do nikoho nenavážel, nikoho nekritizoval a už vůbec se neotíral o jiné hry. Zřejmě jen otevřel celkem zajímavou diskuzi na téma: "Proč se úspěšná studia nepouštějí do větších a finančně odvážnějších projektů.". Souhlasím s ním, že takových studií je překvapivě málo. Jestli vůbec nějaká. Při tom ta současná velká studia taky nějak rostla a do takového risku v minulosti musela jít. Jistě se to mnohým nevyplatilo, zkrachovali a přestali existovat. Ale desítky let malá studia koneckonců už taky přestala existovat, když v tom nejlepším byla pohlcena většími společnostmi. Tak proč to tedy nezkusit?
Ostatní účastníci diskuze se snažili najít důvody. Finanční riziko je asi ten největší. Určitě tam zazněly i jiné důvody -- ty se bohužel v tom článku už neobjevují. Na některé Dan Vávra zřejmě opět zareagoval s tím, že velké hry se teď díky dostupným nástrojům dají dělat levněji a jako důkaz tam myslím uvedl Hellblade a taky svoji hru, která, a to je víceméně ověřitelný fakt, skutečně nestojí na vývoji 50 a více milionů dolarů.
Myslím, že záhadou je: Pokud se dají při dobré organizaci udělat větší herní projekty třeba za 20 milionů dolarů, proč indie společnosti, které doložitelně vydělaly i stovky milionů, nemají chuť do takových projektů alespoň část svých financí vložit?
Takže myslím, že zde není nic kontroverzního. Jsem rád, že se na profesionální herní scéně objevuje někdo, kdo je ochoten otevřít diskuzi i na nepříliš diskutovaná témata.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Flois: já bych asi Vávru neměl mít rád, tak jako všichni, jelikož je to moderní a tak vůbec, ale on je mi tak nějak sympatický a některé jeho názory, sou trefné, takže Vávru mám docela rád, až teď si uvědomuji že na svoji hlavu snesu vlna zlosti a hněvu :)

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sem věděl že tady bude plodná diskuze, kde je Vávra, tam je i život

MaxLaMage
MaxLaMage
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Za co, že nadesignoval Mafii? Že dělal na Hidden and Dangerous? Jo, to je super, ale to už je skoro dvacet let. Od tý doby dělal na čem? Na průměrný Mafii 2 a teď na Kingdom Come. Přeju, ať se mu zadaří, ale z těch trailerů a gameplayů to působí strašně levně, lacině a amatérsky.

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LagZz: Chápu, že seš jeho hater.... Dan Vávra si ale zaslouží uznání a respekt. To, že se nebojí říct svůj názor, je jen plus.

Lahva
Lahva
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
23. 8. 2017 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Souhlas. Dan je vizionář. Možná krapet nekonvenční, ale už po prvních ohlasech na dostupný build KCD na Gamescomu je podle všeho na co se těšit.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LagZz: Naprostý souhlas.
A já se o Kingdom Come Deliverance bojím ještě více, jelikož Vávra považuje za hru roku.....Ghost Recon Wildlands...

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
23. 8. 2017 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to jednoduché. Jen málokdo má mozek a koule na to, aby se pustil do tak ambiciózního projektu jako D. Vávra.

Reklama
Reklama