Vampyr se chlubí lidskostí postav
Třetí čtvrtek v řadě nám Dontnod pouští žilami čerstvé informace o svém chystaném upírském akčním RPG jménem Vampyr. V pořadí třetí z celkových čtyř plánovaných vývojářských video deníčků se tentokrát, po hlavním hrdinovi a Londýnu, zaměřuje na vedlejší postavy.
Video se nese v podobném duchu, jako ta předchozí, v nichž autoři opakovaně naznačovali, že chtějí změnit typickou videoherní logiku pohlížející na zabíjené nepřátele jako na položky a duchaprázdný zdroj XP. Rádi by naopak, aby hráč v občanech viděl skutečné vražděné oběti s vlastními myšlenkami. Dontnod chce donutit hráče přemýšlet o následcích svých činů a pocitech NPC jako reálných bytostí, ne jen svačinek ve formě sáčků s krví. Vývojáři ve videu dále popisují, jak hráčovy činy včetně zabíjení ovlivní okolní svět a příběh celkově. Po vámi zavražděném občanovi tady totiž zbudou truchlící příbuzní a tak podobně.
Vývojáři se chtějí navíc vymanit ze škatulky ostatních RPG, kde jsou vedlejší postavy zobrazovány genericky a často existují jen proto, aby hráči zadaly quest a plácly pár slov. Ve Vampyru bude mít každý občan svou identitu a bude člověkem, ne bezejmennou figurkou. Autoři se plánují také zaměřit na různé sociální vrstvy tehdejšího Londýna. Jaké asi bylo v roce 1918 v Londýně být třeba imigrantem, sirotkem, chuďasem nebo pracháčem?
Jestli se to všechno opravdu podaří tak, jak si Dontnod plánují se teprve uvidí. V jejich předchozím dílku Life is Strange ale ukázali, že nejen hlavní postavy vykreslovat umí. Snad už letos na jaře to vyzkoušíme na vlastní krky.