Zpět na článek

Diskuze: Vampyr není open world kvůli příběhu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
3. 3. 2016 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když problém je jinde... nevím, jestli jste si toho všimli, ale příběhově tažený open world je možný, ale musíte hráče prostě pevně v onom příběhu ukotvit a dávat mu to napříč hrou pořád důrazně najevo skrz události a dění (a v ideálním případě používat jako herní prvek - určitý druh actora - celý herní svět. statika v takovém případě prostě nemá svoje místo)... když jsou všechny události spouštěné jenom přes lokální lokační trigery (dojdi sem, stane se něco), tak takový svět prostě bude mít dojem bublinkové folie: nezáleží na tom, co kde prasknete a ve výsledku je vše jen vyzobávání obsahových bublin, které navíc můžou působit hrozně nesourodě, což je ve výsledku strašně dull.... Jako proti-příklad za vše první Fallout.: mohli jste se courat kde jste jen chtěli, ale celou první půlku hry vám nad hlavou prostě visel časový limit s nedostatkem vody. a když jste se setsakra neotáčeli kvůli tomu, aby vaši fellow vault dwelleři nepošli žízní, tak jste prostě failnuly. Game over. Konec hry a bez pardonu. V druhé půlce se zase začali četnit výskyty supermutantů a i pro vás samotné se z nich stal skutečný problém. Ničím neovlivněné courání divočinou? ale kdepak, vždyť z vás byla prakticky lovná zvěř a kdyby jste si na mastera nevyšlápli, tak by jste brzy neměli kde courat, pač by jste pošli na nedostatek, pač mutanti prostě měli dobrou výzbroj a početní převahu. A když jste si je nechali přerůst přes hlavu, tak jste prostě failnuly. bez pardonu Game over. (jasně že turbopuška z armádního depa řešila spoustu problémů, ale to už byl jeden ze způsobů řešení...nebo určité momentální kompenzace problému :) )

Otevírání lokací až vlivem vašich akcí? pokud to dává z hlediska příběhu smysl, tak to taky nekoliduje s myšlenkou open worldu... ono současný problém je spíš ten, že moderní vývojáři jsou ze samotné myšlenky open worldu pominutí a nedokáží s ním správně pracovat (a můj zrak se ubírá nejen směrem ku bethesdě)

(btw: když když už o nich mluvím: paradoxně i v dřívějších dobách měly skoro zajímavější openworld než dnes...morrowind se v mnoha ohledech povedl a držel pokupě lépe než třeba skyrim nebo nové fallouty. pač takový level scaling u nových dílů a přepočet lootu dle úrovně vytvořil zase jenom hlubší dojem bublinkové folie: je jedno kde praskáte, pořád bude podobný postup...v morrowindu stačilo zahnout za špatný roh, a najednou jste měli zavařeno...a oni vás v lore varovali,...)

btw, i takový san andreas byl v mnoha případech lepšeji vyprávěný příběh prostřednictvím open worldu, než mnohé současné open-world explorační záležitosti. (a to se tam doslova odemykali lokace, což bylo snad nejhorší designové zhotovení otevírání openworld světa, co jsem kdy viděl :D ... dopravní kužely na mostě :D )

takže ono to není o tom, jestli je hra openworld nebo není... je to o tom, jestli vás hra samotná doslova vyhodí ven s tím, že jako: běžte si něco někde zkoumat

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
3. 3. 2016 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: E ?

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Orochi: +1 Osobně OPEN WORLD nemusím vůbec, rozmělňuje to hru, a po odehrání cca. 100 hodin jsem přejeden. U Open world hry jsem nikdy neviděl konec vyjma MGSV.

SANDBOX = pískoviště na hraní, neboli Open world.

Drotman
Drotman
Level 8 Level 8
2. 3. 2016 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne sa páči, že nejdú do sandboxu, ako v poslednej dobe väčšina hier, ale idú cestou silného príbehu, čo sa mi k ponurému upírskemu svetu hodí.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klidně. Ne vsechno musi bejt skyrim a gta. A Dontnodi zacinaji vypadat jako studio co sakra dobre vi co dela. Takze palce drzet!

PredsFanCZ
PredsFanCZ
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím co to je sandbox ale na tom příběhu v otevřeném něco bude. I když Gothic 1 a 2 a později Zaklínač 3 tohle překonal.
Z článku jsem ale pochopil, že půjdou cestou Zaklínače 2, což nemusí být tak špatná volba.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
3. 3. 2016 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud chcete dělat příběhově taženou hru... prostředky si určitě najdete. Openworld vytvořený samoúčelně je přežitek. Ani explorativní hra by neměla být zcela samoúčelná.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@darkWolf: Já vydržel u Flashpointu dohromady přes tři roky. Se singlem jsem skončil s kampaněmi na Hard a "vyčištěnými" mapami. :) No a potom přišlo období s editorem.

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vlastně je mi to úplně jedno, o Vampyra se zajimám, ale výraznější pozitivní nebo negativní dojmy budu mít až budeme vědět více. Zatím nehodnotím, každopádně pokud to nebude tunel ve kterém na vás začne hra křičet po ujití pěti kroků, že s vaší přítomností na tomto místě autoři nepočítali, což ničí požitek z příběhu víc než otevrený svět, tak s otevřeností světa nemám problém.

Orochi
Orochi
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já otvorený svet nepotrebujem ~~! Za čias PS1 a PS2 sme otvorený svet mali len zriedka a vôbec nám nechýbal ~~! Všecko nemusí byť sandbox !!!

Drew
Drew
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Uvědomuješ si, co si napsal za kravinu? Možná si po 100 hodinách v open worldu přejeden, ale právě o tom to je, má ti to vydržet dlouho. Příběhovou hru na 100 hodin jsem teda ještě neviděl. Možná, když to odehraješ 10x ...

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
2. 3. 2016 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A mají pravdu. Pokud máte otevřený svět, tak se všechno rozplizne na neurčito, a nejvíc trpí příběh.

Reklama
Reklama