Ultima Online prochází omlazovací kúrou
Před pár dny probleskla zpráva o akvizici firmy Mythic Entertainment velkovydavatelem Electronic Arts a my jsme uvažovali, k čemu může být takové spojení dobré. Bylo jasné, že jde o pokus EA proniknout na trh MMO her (Mythic jsou autory Ultimy Online, průkopníka žánru MMORPG). Tak už to víme. Electronic Arts vydali tiskovou zprávu ohlašující Ultima Online: Kingdom Reborn pro uvedení v roce 2007. Což ostatně bylo naznačeno další informací z pondělí.
Už z textu zprávy jasně vyplývá, že spíše než o kompletně novou hru půjde o remake původní verze Ultimy Online – dodnes značně to oblíbené hry, v novém grafickém enginu, s přepracovaným uživatelským interfacem a přídavkem nového obsahu. Marc Jacobs, generální ředitel společnosti EA Mythic, to komentoval slovy: „Je to už devět let, co Ultima Online ukázala, že onlinové hry mohou být velmi populární. A nyní, díky tvrdé práci a odhodlání týmu UO a dlouholeté podpory ze strany hráčů, budeme svědky východu slunce nad touto převratnou hrou.“
Nebudeme se zbytečně šťourat v básnickém talentu pana Jacobse a dodáme, že nový grafický engine využije nejmodernější 3D efekty současných grafických karet. Tým výtvarníků už hodně měsíců pracuje na překreslování celého širého světa Ultima Online do atraktivní podoby Kingdom Reborn.
Pokud jde o nový obsah a eventuálně i přepracované hratelnostní prvky, měli bychom se bližších detailů dočkat ještě do konce letošního roku. Je zřejmé, že Ultima Online má velmi tuhý kořínek. Jak jinak by mohla přežít tolik let v konkurenci novějších titulů jako EverQuest, Asheron’s Call a World Of Warcarft. Otázka je, zda nyní, když vyjde v technologicky srovnatelné úrovni, neposílí ještě do té míry, aby mohla pomýšlet na trůn posledně jmenovaného? Moudřejší budeme, až příští rok hra pro zasíťovaná PC skutečně vyjde.