Ukázka naznačuje, jak měl původně vypadat Doom 4. Šel v šlépějích trojky a nešetřil hororem
Kultovní série stříleček Doom se postupně vyvinula do dnešní, velmi povedené podoby frenetické řežby s drsným Doom Slayerem v hlavní roli. Po přelomu tisíciletí ale značka vyvíjená studiem id Software vstoupila do značně odlišné éry vážnějšího hororu s hutným třetím dílem. Na něj měla navázat i podobná čtyřka, na její vydání ale nakonec nikdy nedošlo a série byla ve své aktuální formě znovu rebootována v roce 2016. Youtubový kanál Noclip nyní nabízí zajímavý pohled na to, jak zrušený čtvrtý díl měl vypadat.
- Kanál Noclip ukázal záběry ze zrušeného Doom 4
- Vypadal hororově a měl mnohem pomalejší tempo než pozdější rebooty
- Video také ukazuje první koncepty Doomu z roku 2016
Doom 4 evidentně stylem navazoval na atmosférickou trojku. Velmi krátká videa ukazují průchod potemnělou kanalizací, kde na hrdinu s dvouhlavňovou brokovnicí čekají démoničtí nepřátelé, i pěstní souboje. Vzhledem k tomu, že hra byla vyvíjena někdy mezi léty 2005 a 2013 zaujme poměrně pokročilé grafické zpracování a bohatost animací včetně démonů skákajících po stropě. Ostatně vysoce mobilní nepřátelé byli jedním z taháků Rage, souběžně vyvíjeného titulu id Software. Také je patrná mnohem pomalejší, temnější a rozvážnější hratelnost.
Čtvrtý Doom studio oficiálně oznámilo v roce 2008, setkalo se ale s negativní odezvou fanoušků, kteří kritizovali přílišný odklon od původní formule série. Po různých peripetiích byl projekt v roce 2013 definitivně zrušen a o tři roky později dorazil v úplně jiném stylu. Video výše kromě ukázek z prototypu čtyřky ukazuje i pár zajímavých záběrů z vývoje úspěšného rebootu Dooma. Jeden z nejstarších konceptů ilustruje postupný vývoj, obsahuje totiž ukázku akčnějšího a drsnějšího stylu boje s modely převzatými ze zrušené hry.
Dále Noclip připravil rozkreslený návrh intra hry nebo pár technologických demo ukázek fungování zbraní.
Jak by se vám Doom 4 v jeho zrušené podobě líbil?