Ubisoft ukázal ZooBuilder. Technologie pomůže vývojářům s animováním zvířat
Práce herních vývojářů je bezesporu velmi náročná, ať už se bavíme o celkovém herním designu, přípravě konceptů nebo třeba programování. Není tedy divu, že si týmy snaží práci usnadnit, například skrze specializované programy. Jedním z nich je ZooBuilder, umělá inteligence vypomáhající s animací zvířat.
- Ubisoft v krátké ukázce představil ZooBuilder
- Technologie umí připravit podklady pro animátory na základě nahrávek konkrétního zvířete
- Ubisoft ji zatím aktivně nevyužívá
ZooBuilder by se dal představit jako software, který umí z videonahrávky konkrétního zvířete připravit podklady pro animátora. Projekt má na svědomí Ubisoft La Forge, kanadské studio, kde se vývojáři specializují na tvorbu prototypů.
Animace člověka už dnes není žádný velký problém. Stačí najít šikovného herce, nasoukat ho do speciálního obleku a zahájit proces zvaný motion capture. Velká studia tímto způsobem zvládnou zachytit také pohyb některých zvířat, příkladem může být Naughty Dog, během produkce druhého The Last of Us se na place proháněli koně. Těžko si ale představit, že se takto nechá nasnímat třeba medvěd nebo tygr.
ZooBuilder je v podstatě hromada na sebe navazujících algoritmů. Z dostupných nahrávek dokáže vyčíst vzorce definující pohyb zvířete, které pak umí aplikovat na virtuální model. Zvládne definovat digitální kostru zvířete, s níž už si následně mohou pohrát animátoři. Rozhodně se nedá říct, že by software jejich práci zcela nahradil, spíše jim ušetří nějaký čas.
Sluší se dodat, že studia Ubisoftu tuto technologii zatím aktivně nevyužívají, to se ale do budoucna pravděpodobně změní.