Tvůrci Limba se vykoupili od investorů
Plošinovka Limbo oslovila obrovské množství hráčů. Po verzi pro Xbox 360 byla letos v létě portována na konzoli PlayStation 3 a v srpnu konečně i na PC. I zde si hra své fanoušky našla, a tak si dánské studio Playdead, které Limbo vytvořilo, mohlo spokojeně mnout ruce. Vydělalo dost peněz, aby se mohlo kompletně postavit na své vlastní nohy.
Zakladatelé studia se vykoupili od investorů, kteří vývoj černobílého skvostu podpořili, a nyní tak mohou o všem rozhodovat samostatně. Investice vývojářům umožní tvořit hry s ještě větší nezávislostí. „Přestože cena byla trochu vyšší, než jsme doufali, jsme rádi, jak to nakonec dopadlo. Celý proces nás velmi poučil. Je to velký krok v naší cestě, abychom byli úplně nezávislí,“ uvedl šéf studia, Dino Patti.
Další projekt týmu už je ve vývoji, poběží na populárním enginu Unity. Limbo běželo na vlastním enginu, tvůrci ale raději než na jeho vývoj zaměří své síly jinam. „Dělat zároveň engine i hru je jako připravovat dva produkty. Naše další hra je trochu ambicióznější než Limbo, je v ní spousta prvků, které nechceme dělat úplně od začátku,“ vysvětlil nedávno Arnt Jensen. Přesto si na dokončení nového projektu ještě počkáme. „Dobrá hra potřebuje čas, vývoj zabere tak tři a půl roku,“ uzavřel zástupce úspěšného studia Playdead,