Tvůrci Amnesie zkusí po The Bunker i jiný než čistokrevný horor. Jejich rukopis má být však stále poznat
i Zdroj: The Chinese Room / Frictional Games
Novinka Tvůrci Amnesie zkusí po The Bunker i jiný než čistokrevný horor. Jejich rukopis má být však stále poznat

Tvůrci Amnesie zkusí po The Bunker i jiný než čistokrevný horor. Jejich rukopis má být však stále poznat

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

23. 7. 2023 12:30

Tvůrci hororových her ze studia Frictional Games mají po delší době zálusk na něco jiného než jen další rozšiřování hororovému žánru. Informaci oznámili v rozhovoru pro server 80.lv, kde za celé studio kreativní ředitel Thomas Grip oznámil, co se bude dít po Amnesia: The Bunker.

Reklama

  • Studio Frictional Games má zájem o hry, které nebudou čistě jen hororem
  • Více by se chtěli soustředit na emoční stránky vyprávění, jež by dál nesly rysy jejich práce

Abychom situaci vzali popořadě, je dobré připomenout, že tým, o kterém mluvíme je už poměrně starý. Původem švédské studio Frictional Games bylo koneckonců založeno už v patnáct let starém roce 2007, kdy od počátku souviselo s hororem a také jeho posouváním. 

Prvotinou jejich práce byla ostatně Penumbra, která je v žánru dobře známa. Její tři epizody tvořily v letech 2007 a 2008 po řadě tituly Overture, Black Plague a Requiem, přičemž sloužily jako hry, které vyšlapaly cestu i sérii Amnesia. 

Ta se pak dočkala sama zrodu v roce 2010, s čímž stoupla i popularita studia. S dílem The Dark Descent vstoupili totiž na trh jako jedni z vůbec nejznámějších tvůrců podobných hororů, kde tři následné díly – A Machine for Pigs, Rebirth a Bunker (z mezivydáním hry Soma) –, vydali s různou pravidelností v letech 2013, 2020 a 2023.

Sice horor, ale trochu jinak

Jak už nicméně padlo úvodem, zdá se však, že horor asi není to hlavní, co autory zajímá, resp. ne to jediné. Jejich zájem se nyní posouvá od tradičním hororů k hrám, které již nejsou čistě hororové, ale jež využívají tyto prvky i v kombinaci s dalšími.

„Ve Frictional pracujeme na hrách vždy komplexně, což následně hraje zásadní roli i v tom, jak naše hry vypadají a jak působí. Všechny naše hry jsou totiž vždy nějak hororové, ale pravdou je, že se snažíme dosáhnout i ‘hratelné imerze’. V hororových hrách jsou koneckonců emoce přirozeně součástí procesu. A jako takové jsou v tom navíc opravdu vynikají. Zkoumáme však i jiná témata než jen to, aby byly věci strašidelné.

Grip pokračoval tím, že v budoucích projektech jeho studio tedy trochu omezí v hororových aspektech, aby se prý více zaměřili na jiné emocionální kvality, které však dále nerozvedl. Dodal však, že hráči i tak poznají rukopis týmu. Jednotlivé hry budou prý stále nosit signaturu studia Frictional, kdy ponoření do děje, osobní cesta hrdiny a ucelená vize napříč celým tématem jsou to, co Frictional považuji za typické rysy jejich her, nikoli jen hororu coby žánru.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama