Tržby z prodeje her rostou na úkor hudby
Jak moc může být zpráva z webu britského deníku The Sun důvěryhodná? Někdy ano, někdy ne. Každopádně, když je zajímavá, proč o tom nenapsat. Vrcholný představitel britského řetězce HMV právě The Sun prozradil, že za rok až rok a půl překonají tržby z prodeje her tržby z prodeje hudby, což je v HMV jeden z hlavních artiklů.
Zatímco v posledním kvartále tvořily tržby z prodeje hudby 30% celkových tržeb HMV, do budoucna by to podle Foxe mohlo být pouze 15%. Naopak tržby z prodeje her se na celkových tržbách v současnosti podílí 19% a stoupají.
„Hudba je naše DNA a zůstáváme tomu plně věrní. Skutečnost je však taková, že se od ní trh odvrací, proto v našich obchodech poskytujeme čím dál víc místa hrám,“ přiznal Fox a dodal, že hry jako Grand Theft Auto IV, Wii Fit, Mario Kart a Brain Training byly hlavními tahouny tržeb z prodeje her pro HMV.
Jasně, je to příklad jednoho obchodního řetězce. Ale je to řetězec významný a velký a je to tedy poměrně pravdivý indikátor toho, že analytici a jiní jasnovidci opravdu nelžou, když tvrdí, že herní průmysl roste měsíc od měsíce jako z vody. Jakpak je to asi u nás? Zřejmě slabé s hrami i s hudbou, tedy až na Karla Gotta a The Sims. Do Evropy dlouhá cesta...