Trailer podrobněji představuje gameplay novinky ve FIFA 23. Ukazuje animace i vylepšenou fyziku
Studio EA Sports zveřejnilo první z řady podrobnějších videí, ve kterých bude hlouběji představovat jednotlivé aspekty letošního ročníku fotbalu FIFA 23. Dnes se zaměřilo na to, jak bude vypadat samotné dění na hřišti, s novými animacemi, upravenou fyzikou, přepracovanými standardními situacemi i novými funkcemi.
- Trailer ukazuje hratelnostní změny ve FIFA 23
- Pracovalo se na animacích, střelách, driblinku i obranné hře
- Zajímavá je vylepšená fyzika
Spoustu času je věnováno druhé generaci technologie HyperMotion. Ta prý posbírala zatím rekordní množství zdrojových dat a záběrů, ze kterých se mají algoritmy učit a zlepšovat celkový obraz hry. Autoři kladou důraz na využití tréninkových zápasů a tréninkových situací, ze kterých intenzivně získávali podklady pro různé více či méně frekventované situace přímo ve hře. HyperMotion se zároveň učil rozpohybovat i fotbalistky, na které je v letošním ročníku kladen velký důraz. Ženy mají mít na hřišti charakteristický styl a unikátní pohyby.
To navíc platí i pro konkrétní hvězdné hráče. Rozšíří se tedy seznam hvězd s vlastními animacemi běhu. Ve videu je zmíněn třeba Mbappé, Vlahović, nebo Vinícius Jr., který dokonce disponuje speciálními animacemi běhu bez míče i s ním.
Vylepšení se má dočkat útočná i obranná fáze hry. Při driblinku dostanou hráči možnost podrobněji a citlivěji ovládat směr a hmotnost hráče, čímž můžou zmást obránce. Styly sprintu se rozdělí na tři varianty. Kromě klasického, nově nazvaného jako “kontrolovaný” uvidíme ještě hráče s velmi výbušným stylem, schopné rychle vypálit z místa a překonat krátkou vzdálenost, nebo naopak ty s dlouhým krokem, kteří získají převahu až při přenesení hry vyčerpávajícím sprintem. Velmi z rychlíku pak video popisuje i nový systém tvrdých střel, které by měly být riskantní, ale efektivní. Zatím ale nezmiňuje, čím se toto vyvážení projeví.
V obranné fázi by měl hru zjednodušit intuitivnější režim “cupitání” při přípravě na obranný zákrok, a hvězdní obránci dokáží tvrději a silněji vypichovat míče skluzem, což se hodí třeba pro vytvoření rychlého protiútoku.
Přepracované standardky nabídnou třeba možnost naprosto do puntíku nastavit, kde přesně noha kopajícího zasáhne míč. Hráči tak získají širší možnosti technického provedení kopu. Zeď lze naopak vyztužit ležící posilou. Změní se i penalty, s novým grafickým znázorněním soustředění fotbalisty a údajně lépe uchopitelným mířením.
Brankářům se konečně vlní prsty když konečky vyškrabují tvrdou střelu
Brankáře má ovlivňovat to, jak dobře vidí na míč. Pokud je kopající skrytý za skrumáží ve vápně, bude reagovat se zpožděním. Naopak pokud má dobrý přehled o letícím míči, půjde po něm se smrtící přesností. Bonusem jsou vylepšené prvky fyziky a kontaktu s míčem. Brankářům se konečně vlní prsty když konečky vyškrabují tvrdou střelu a vypálený míč pořádně pocuchá i končetiny blokujících obránců.
O něco málo se zvětšil seznam triků. Zajímavější je ale inkluze parádiček levou nohou.
FIFA 23 vychází 30. září na Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4, PlayStation 5, PC i Switch.