Tomb Raider na X360 vývoj nebrzdí
Zatímco Rise of the Tomb Raider pro Xbox One vzniká klasicky ve studiu Crystal Dynamics, verzi pro dosluhující Xbox 360 bude mít na svědomí úplně jiný tým.
Podobně jako v případě her Middle-earth: Shadow of Mordor nebo Forza Horizon 2 se verze pro minulou generaci konzolí ujal jiný tým. V tomto případě holandské studio Nixxes Software, které s Crystal Dynamics spolupracuje už od roku 2000 a na svědomí má celou řadu konverzí. Šéf Square Enix Darrell Gallagher to odhalil v březnovém čísle magazínu Game Informer, které právě dorazilo na stánky.
“Plně se soustředíme na Rise of the Tomb Raider coby titul pro Xbox One. Bez jakýchkoli omezení, dokonce bez uvažován o verzi pro Xbox 360,” řekl Gallagher s tím, že ale nechtějí ignorovat stále mohutně zastoupenou platformu s 84 miliony hráčů. “V tuto chvíli je ekosystém Xboxu 360 stále velmi silný. Udělali jsme proto test. Nixxes dali dohromady technologické demo z obsahu Rise of the Tomb Raider běžící na Xboxu 360 a byli jsme ohromení tím, co se jim podařilo dosáhnout,” popsal Gallagher důvody, proč se rozhodli jít do X360 verze a svěřit ji právě tomto týmu.
“Ale existence této verze nás nijak nelimituje při vývoji hry na Xbox One,” dodává rozhodně. Nixxes Software mají koneckonců s touto značkou četné zkušenosti a podíleli se na vývoji několika minulých dílů včetně loňského Tomb Raider: Definitive Edition. Ačkoli někdo vývoj napříč různými generacemi konzolí kritizuje z toho důvodu, že může omezovat a zpomalovat pokrok nových her na nové systémy, Square Enix se zdají být dost sebevědomí v tom směru, že si hráči nebudou mít na co stěžovat. No uvidíme.