Todd Howard promluvil o Starfieldu. Očekávané RPG má blízko ke Star Wars
i Zdroj: Hrej.cz
Starfield Novinka Todd Howard promluvil o Starfieldu. Očekávané RPG má blízko ke Star Wars

Todd Howard promluvil o Starfieldu. Očekávané RPG má blízko ke Star Wars

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

15. 6. 2021 13:45 1

Krátký trailer ke Starfieldu patří mezi pomyslné vrcholy společné prezentace Microsoftu a Bethesdy, snad jde také o jeden z nejlepších momentů celé E3. Spolu s ukázkou se objevily zásadní informace, které hvězdné RPG trochu přibližují.

Reklama

  • Starfield označil jeden z autorů jako “Han Solo simulátor”
  • RPG je více hardcore než předchozí hry od Bethesdy
  • Todd Howard věří, že stihnou RPG vydat v avizovaném termínu

Jak vůbec Starfield vnímat? Dle designéra Todda Howarda by se dal označit jako Skyrim ve vesmíru. V rozhovoru pro Washington Post dodává, že se na nové značce začalo pracovat v roce 2017. Srovnání se Skyrimem nicméně není úplně přesné. Díky pokročilým technologiím se mohou tvůrci konečně pořádně utrhnout ze řetězu a výrazně posunout kreativní mantinely. Starfield tedy bude v mnoha ohledech mnohem robustnější a propracovanější.

Při komentování traileru z E3 prezentace jsme zmínili, že nám záběry na oprýskanou vesmírnou kocábku něčím evokují Star Wars. Evidentně jsme byli na dobré stopě. “Pro mě je Starfield takový Han Solo simulátor. Získejte loď, prozkoumávejte galaxii a bavte se,” říká ředitelka Bethesdy - Ashley Cheng. 

Sám Howard do hry propašoval fascinaci kolonizací vesmíru. I proto se v traileru objevují záběry, které mají být poctou přistání na měsíci v červenci roku 1969. Jako malý kluk byl velkým fanouškem NASA, a protože vyrůstal v 70. letech, neubránil se sledování sci-fi filmů a seriálů (například Star-Wars, Star Trek nebo Battlestar Galactica). To vše se promítá do hry, která sleduje osud skupiny vesmírných průzkumníků organizace Constellation. Vedoucí výtvarníků Istvan Pely ostatně hru označuje jako “NASA punk”.

Howard zmínil také palčivé otázky, na něž museli odpovědět během vymýšlení základního konceptu celé hry. Starfield se odehrává ve vzdálené budoucnosti, od níž nás dělí zhruba 300 let. Lidem už se podařilo podmanit si blízký vesmír, co to pro ně ale znamená? V co věří? Dle slov slavného designéra bylo poměrně těžké najít tu pravou identitu.

V rozhovoru pro magazín Telegraph se pak rozpovídal o tvorbě konkrétních prvků. Třeba města a další lokace vznikají stejným způsobem, jako tomu bylo v případě předchozích her z portfolia Bethesdy. Autoři i tentokrát chtějí vzbudit vzrušující pocit z objevování a prozkoumávání nových míst. Hráči prožijí předem připravené události, zároveň ale budou tvořit vlastní příběh. Starfield je navíc už od začátku navržen tak, aby v něm průzkumníci rádi nechali enormní množství času i nad rámec hlavní příběhové kampaně.

Co se týče RPG prvků, zde je Starfield o něco více “hardcore” než předchozí hry od Bethesdy. Howard v této souvislosti odkazuje na pokročilý systém spojený s hlavní postavou, který nechá hráče ovlivnit mnoho detailů, aby skutečně reprezentovala osobnost, za níž opravdu chtějí hrát.

Starfield vyjde 11. listopadu 2022. Todd Howard dodal, že by termín neoznámili, pokud by nebyli opravdu přesvědčeni o tom, že do té doby skutečně stihnou očekávané RPG doručit.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama