Todd Howard hovoří o Skyrimu a Switchi
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Todd Howard hovoří o Skyrimu a Switchi

Todd Howard hovoří o Skyrimu a Switchi

Pavel Makal

Pavel Makal

3
Reklama

Todd Howard je sice nenápadný chlapík menšího vzrůstu, pro hry, které mu vznikají pod rukama, se však ani jedno z těchto přízvisek nehodí. Jak série The Elder Scrolls, tak poslední díly Falloutu jsou i přes početné výhrady milovány zástupy fanoušků a jejich světy jsou obrovské a plné příběhů. Howard poskytl rozsáhlý rozhovor magazínu Glixel a nevyhnul se v něm ani tak palčivým otázkám, jako je port Skyrimu na Nintendo Switch.

Z Howardových slov je zřejmé, že i po pěti letech od původního vydání je pro něj pátý díl ságy The Elder Scrolls nesmírně důležitým, ne-li zlomovým životním projektem. Poukazuje na to, že v uplynulých dvou desítkách se jeho tým podílel na v mnoha ohledech identických hrách, ale jejich publikum neustále rostlo. Právě Skyrim byl tím nejvyšším bodem. Hra prodala 30 milionů kopií a stala se takovým mainstreamem, že se o ní hovořilo i v seriálu NCIS. Skyrim se podle Howarda nejvíce přiblížil představě o velkém světě, do kterého může hráč vstoupit a nechat se okouzlit plejádou možností. Podotýká, že i on se ještě pořád ve hře dokáže ztratit.

Jedním ze zásadních prvků her od Bethesdy je podpora modifikací, které hru často zásadně vylepšují nebo od podlahy mění. Na otázku, zda někdy Howard litoval, že obsah některého modu nezakomponoval do hry sám, souhlasně pokyvuje. Přiznává, že ačkoli světy, které tvoří, jsou působivé, hlavní rezervy spatřuje v chování NPC. Zároveň dodává, že ve hrách, na kterých pracuje, není snad jediný prvek, u kterého by si neřekl, že to lze udělat lépe. Potvrzuje však, že nechtěl vytvořit speciální edici ve stylu George Lucase, proto se mnoho zásadních změn v remasteru neobjevilo.

Možná si vzpomenete na hlášku „I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee“, kterou pronášely městské stráže tak často, až se z ní stal internetový mem. Howard uvádí, že tato replika pochází z pera Emila Pagliarula, který měl monology stráží na starosti. Zaklíná se tím, že zrovna tato konkrétní věta nepadne častěji než ty ostatní. Při vývoji jí nevěnovali zvláštní pozornost, až hráči okolo ní vybudovali tak obří popularitu.

Howard hovoří i o konkurenčních RPG. Ve hrách od Bethesdy je zvykem, že NPC komentují váš postup hrou a většinou oslavují hráčovy úspěchy. Na otázku, jak se dívá například na sérii Dark Souls nebo Zaklínač, které hráče často trestají nebo hlavní postavu v průběhu dokonce uráží, odpovídá Howard, že všechny tyto přístupy jsou dobré. Zmiňuje, že podstatné je samotné odrážení hráčova snažení v herním světě. Vzpomíná na své hraní prvního Deus Ex, kdy po neúspěšné přestřelce a smrti hlavního hrdiny stráže pronesly jen „Pojďme se najíst“. Tuto zkušenost ho údajně velmi rozlítila, chtěl, aby i pro ostatní postavy bylo setkání s hlavním hrdinou důležité.

Howard říká, že v určitém ohledu by rád až do konce života pracoval na sériích The Elder Scrolls a Fallout. Tyto světy mu nejvíce přirostly k srdci, a ačkoli chce pracovat i na jiných projektech, byl by smutný, kdyby zmiňované série měly skončit. Zmiňuje však, že Bethesda má v portfoliu i menší hry, jako je například Fallout Shelter, a v současné době pracuje na několika dalších mobilních hrách. Právě tato informace stočila rozhovor na téma nové konzole od Nintenda. Howard má pro Switch jen slova chvály. Uvádí, že měl možnost si zařízení vyzkoušet v průběhu letošní E3 a jednalo se podle něj o jednu z nejlepších prezentací, které se kdy účastnil.

Podle Howarda je cesta, kterou se Nintendo se Switchem vydalo, skutečně velmi chytrá a Bethesda bude novou konzoli podporovat. Je to dle jeho slov poprvé od éry NES, pro který společnost vytvořila hry Home Alone nebo Where’s Waldo. Na otázku, zda je skutečně možné vytvořit Skyrim na cesty, podal Howard velmi krátkou odpověď – je to prý stejná hra na televizi i na té druhé obrazovce. Na jakékoli závěry je zatím brzo, ale právě tento výrok je prozatím nejbližší potvrzení toho, že se Skyrim na Switch skutečně chystá.

Závěr rozhovoru je věnován bilancování. Howardovi je 45 let a s ohledem na dlouhý vývojový cyklus, který jeho hry vyžadují, se nabízí otázka, kolik jich má ještě před sebou. Howard zmiňuje, že letos na akci GDC obdržel ocenění za celoživotní dílo a přimělo ho to o tomto tématu přemýšlet. Svou práci si však stále užívá a chce ji dělat, dokud to bude možné.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama