@j2142124: ale umírali, stačily na to neustálý útoky páračů... chyba byla, že u vstupu mohly bejt jen 2 stráže a ty většinou párači po 2 drápnutích nechali bejt a šli dál, v další místnosti (sklad) jsem měl 6 maximálně vyzbrojenejch a vyškolenejch lvl 50 lidí a pokaždý minimálně 2 zařvali... nájezdníkům se ubránili v pohodě nebo lidičky chcípli, když byli moc dlouho venku a došly jim stimpaky, taky na misích byly smrti (taktéž od páračů) je ale fakt, že na sešlost věkem nikdo nepošel...
F4 jsem si koupil už v list. 2015, ale doteď jsem ho nehrál, jednak mi nejde spustit na radeonu hd 6350, druhak na něj nebyla čeština, třebaže se F3 prodával i s oficiální lokalizací... fanouškovskej překlad už v betaverzi je, leč na lepší grafiku není (vlastně na celej komp, protože do současnýho HP dc5750 ani lepší už nedám)
@omatousek: WT mi komp moc nezvládá, už je to za hranicí použitelnosti (cca 13 fps), navíc jak je to reálnější, tak je to pro mě složitější na ovládání oproti WoT stávající WoT mi nějakejch 25-35 fps (chvílema až 48) chodí, to se hrát dá, zkusil jsem test novýho enginu http://wotencore.net/3142_cs1 v minimálu a nativu 1400×1050 nějakejch 6593 bodů, s přetaktovanou grafikou dokonce 6978, ve středním se to u mě nedá a maximum nepodporuje vůbec
konstruktor byl na svou dobu graficky naprosto úžasnej, ale všechno v něm běželo tak moc svižně a spousta věcí najednou, takže to bylo prakticky nehratelný, pauzu ani změnu tempa jako sims to nemělo... možná mohla bejt na vině i jazyková bariéra, čeština na to tehdy v 90. letech ještě nebyla a tak jsem to hrál metodou pokus-omyl listujíc u toho ve slovníku, došel jsem vždy maximálně na 3. nebo 4. úroveň nájemníků, pak se to už nedalo stíhat... kdyby to bylo jako tahová strategie nebo mělo pauzu...
když je řeč o Bethesdě, já jsem se před tejdnem vrátil k Oblivionu, kterej jsem nehrál 9 let, měl jsem ho nainstalovanej se všelijakejma modama a téměř dohranej v tehdejším kompu, z kterýho zbyl funkční jen harddisk, do současnýho kompa jsem si to instaloval před 4 rokama, zkopíroval pak všechno ze starýho hdd, spustit to šlo, ale při pokusu načíst nejmladší save to padalo (asi nebyly zaplý či vyplý ty správný mody, tehdy před 10 lety jsem je přidával a ubíral postupně, jak jsem je nacházel), šlo něco asi z poloviny odehranýho a k tomu jsem se vracet nechtěl... před cca 10 dny jsem něco hledal na vypojených hdd a tak se mi dostal do ruky zase ten s tím oblivionem, tak jsem znova všechno překopíroval včetně obsahu v %USER%/AppData a Dokumenty/MyGames (což jsem před 4 roky dělal taky) a ono to náhle začalo chodit i z toho nejnovějšího savu, asi to konečně dostalo ten pravej seznam tehdy aktivních modů! takže jsem jen musel zjistit, kam až jsem tehdy došel (hotovo mágy, bojovníky, zloděje, hlavní linie, něco daeder, takže dodělávám arénu, temný bratrstvo a zbytek daeder a bude to komplet (snad i se sólo kvestama z měst a terénu, prolezl jsem celou mapu a prokecnul doufám úplně každýho, tohle je hra, který jsem věnoval asi fakt úplně nejvíc času ze všech) no a jelikož mezitím vznikla čeština i pro ty dva datadisky (pardon, dnes se říká DLC), tak uvažuju i o nich...
hrál jsem to všehovšudy jen 2 měsíce, od zpřístupnění u nás v ČR do doby, než zamezili chod na rootovaných zařízeních... kdyby to tak debilně nezařízli, hrál bych to dál, ale můj LG F60 bez rootu nejde použít (je nutno všechno přesouvat nebo aspoň odkazovat na extSD, když nejde přesun ani v Link2SD)
Je to hezký, je to chytlavý a je to i hratelný, i když ve srovnání s OTTD je tu jedno velký ALE. Hra hráčům velí zapomenout na nějaký reálný vedení tratí a tvořit neuvěřitelný spletence jednoúčelovejch propojek ze zdroje k cíli komodity. Snad je to nedostatkem místa, koleje mají velkej minimální oblouk a města a podniky jsou moc blízko k sobě. V multiplayeru OTTD je vidět, že většina hráčů tam staví stylem, že každej vlak má svou vlastní separátní trať, nepoužívají odbočky a křížení ani návěstidla. A pak se divěj, že zkrachujou... maj moc vysokou režii, nevydělaj, berou si další a další půjčky a nakonec jim to lehne. A Mashinky k tomuhle pro mě nesprávnýmu stylu hry vyloženě tlačej. Alespoň na počátku výukou a prvníma úkolama. Zatím se mi nepodařilo vyrobit si páteřní trať s odbočkama, tak jak jsem zvyklej z OTTD, tam se moje kolejový sítě hodně podobají realitě. V Mashinkách to nejde, doufám, že jen prozatím.
@j2142124: jo, oživení šlo vždycky... spíš jsem záměrně některý posílal do divočiny na smrt, buď ty nespokojený po oživení po útoku, nebo jiný nespokojený jsem třeba dával se množit, ale když bylo omezení na 200 lidí, nebylo to řešení... pak se mi začal srát mobil, blbla mu paměť, kurvil data na sdkartě, nechtěl brát dlouhý doteky a posuny, hra byla tak neovladatelná, každý 2 tejdny jsem ho musel furt znova a znova flashovat a rootovat, za půl roku zcihlovatěl úplně, teď nemám žádnej telefon, novej si budu moct koupit asi až před vánocema
konstruktor byl na svou dobu graficky naprosto úžasnej, ale všechno v něm běželo tak moc svižně a spousta věcí najednou, takže to bylo prakticky nehratelný, pauzu ani změnu tempa jako sims to nemělo... možná mohla bejt na vině i jazyková bariéra, čeština na to tehdy v 90. letech ještě nebyla a tak jsem to hrál metodou pokus-omyl listujíc u toho ve slovníku, došel jsem vždy maximálně na 3. nebo 4. úroveň nájemníků, pak se to už nedalo stíhat... kdyby to bylo jako tahová strategie nebo mělo pauzu...
Oblivion jsem naposled hrál někdy před 7 lety, tehdy na jiným počítači, kterej už nemám, zůstal mi z něj jen harddisk s daty a nenastartovatelným systémem WinVista 32bit. Na jiným kompu provozuju Win7 64bit a tak mě napadlo, si na něj přemístit i Oblivion. Takže jsem ho nainstaloval, opatchoval, počeštil a začlo kopírovací martyrium. Do uživatelskej složek jsem ze starýho disku překopíroval vytvořený data (savy, ini, mody a vše ostatní) a pro jistotu jsem zkopíroval a tedy přepsal všechny soubory v hlavní složce v C:\Program Files\ (nedával jsem to záměrně do (x86), kvůli případným cestám v datových souborech). Tohle všechno dopadlo v pořádku, hra šla spustit, zkonfiguroval jsem grafiku pro jinej komp a lcd, upravil zvuk, zkontroloval změněný ovládání. Jenže nemůžu načíst poslední 4 savy (průběžně jsem ty desítky savů mazal), který jsem měl na tom starým disku - při pokusu načíst to zahlásí něco o chybějících součástech (mody byly zapnutý, natáhlo se to z původních konfigurací), to potvrdím, chvíli načítá a pak se to kousne. Hru musím odstřelit. Ta pomůcka OAF na opravu savů nepomohla. Mám uchovaný i dva první savy po výlezu z vězení, ty to načetlo úplně v pohodě (mody jsem do hry přidával v průběhu hraní postupně, jak jsem je nacházel. Pamatuju si z tý doby, že taky nějak záleželo na pořadí načítání těch modů, že se u některých měnilo datum souborů, aby se změnilo to pořadí.
(teď jak to píšu si uvědomuju, že při tom kopírování ze starýho disku se nejspíš změnilo datum vytvoření, wokna si přece ke každýmu souboru držej dva datumy, vznik a změnu)
Teď je teda otázka, kde vzít nápovědu k nastavení pořadí těch modů (je jich pár, tak mezi 10-20), připojím zase ten starej disk, jestli k tomu tam nemám nějaký texty...
Měl jsem odehráno nějakých 369 hodin a ještě mi dost zbývalo (hlavní linie sice dokončena, ale zůstávaly mi nedotažený frakce, např. začínal jsem temný bratrstvo), pár míst mapy taky ještě nebylo objeveno, zkrátka znova začínat to nechci, mám rozdělanej Skyrim (asi 240 hodin), podruhý jedu Fallout 3, ještě řídím EuroTruck2 a začal jsem Stalker Clear Sky...
@Predator5552: já mám taky už starší model (Athlon64 X2 6000+ a Radeon HD 6350) a F4 nespustím vůbec, tedy úvodní menu jo, ale při pokusu začít hrát to spadne, resp. nahlásí to restart ovladače grafiky, holt to podporuje ty radeony až od 7xxx... ale co, čeština na to ještě není, tak si počkám, až bude
@Mitsurugi: kdysi jsem o nějakým mod organizeru něco četl, ale tehdy jsem to řešil právě ručně změnou datumů modů, tehdy na nějakým fan webu bylo u těch modů psáno, že musí bejt spuštěnej před nebo po jiným a tak jsem to měl vyladěný... on ten mod organizer si to nějak sám proskenuje a určí pořadí? to znamená, že to v těch modech je někde uložený? taky si vybavuju, že s tím měl něco do činění nějakej textovej soubor archiveinvalidation, na jehož úpravy byla taky nějaká utilitka, co prohlížela veškerý data součástí a objektů hry