tecmo-nechce-pod-squeenix-jedna-s-koei
Novinka Tecmo nechce pod Squeenix, jedná s KOEI

Tecmo nechce pod Squeenix, jedná s KOEI

sleepless.

sleepless.

Reklama

Japonský RPG gigant Square Enix základnu svých porobených firem nerozšíří. Nabídka na přátelskou akvizici, kterou zástupci Squeenixu učinili Tecmu minulý týden, totiž správní rada druhé jmenované společnosti nakonec nepřijala. V tiskovém prohlášení se správní rada Tecma dušuje, že navzdory vražednému termínu (nabídka Squeenixu musela být přijata, či odmítnuta do 4. září) se jí podařilo získat názory a zmonitorovat náladu od manažerů firmy, od vývojářů i dalších zaměstnanců. A přestože prý v tom, jak firma funguje, jsou rezervy a prostor k vylepšení, tak správní rada nabídku s díky odmítla.

Squeenix tedy podle původního slibu balí fidlátka a bude si k akvizici hledat jinou firmu. Ale ve dveřích se určitě zástupci Squeenixu potkají s lidmi, kteří pracují pro KOEI, rovněž známou japonskou společnost, která například produkuje a vydává všechny Dynasty Warriors, Samurai Warriors a další hry. Jakoby čistě náhodou se totiž krátce po zamítnutí akviziční nabídky Squeenixu rozběhla jednání o sloučení firem Tecmo a KOEI. Prozatím byla vytvořena společná komise, která bude mít všecky záležitosti ohledně případného sloučení obou firem na starosti.

A proč vlastně Tecmo jde do potenciálního svazku s KOEI a ne Squeenixem? Jednoduše, Squeenix by nechal Tecmo v rámci akvizice fungovat nadále jako samostatnou jednotku aniž by do ní chtěl nalévat jakékoli finance a určitě by došlo k výměně managementu. Navíc šlo Squeenixu zjevně hlavně o značky typu Dead or Alive a Ninja Gaiden a ne o firmu samotnou. Naopak ve spojení s KOEI vedení Tecma žádné propouštění nečeká, obě firmy budou na stejné pozici, budou mít mnohem lepší finanční zázemí = firemní stabilita a portfoliem svých her se budou moci lépe doplňovat, aniž by si jednotlivé značky musely krást. Zatím však ještě není ruka v rukávě. Jakmile se Tecmo a KOEI dohodnou a dojde k ohlášení Ninja Gaiden Warriors, dáme vám vědět.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama