Zpět na článek

Diskuze: Technické kompromisy hitů na konzolích

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

matyas
matyas
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

30 FPS je kompromis mezi kvalitou a plynulostí.Mě by zajímalo jak by vypadaly hry na konzolích např. v uzamčených 40 FPS.

IDKFA
IDKFA
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: Je to dáno historicky. Když byly ještě CRT monitory (televize) - kde je obraz vykreslovaný paprskem, který jezdí p o řádcích shora dolů - potřebovali stlačit cenu a aby ušetřili za jedno trafo vychylujcí paprsek, využili frekvenci střídavého proudu v síti (v USA 60 Hz). Takže podle normy NTSC (v Evropě máme PAL - viz Wiki) se obraz překresluje 60x za sekundu. A počítače se vyvíjely hlavně v USA, tak se to přebralo.

Samozřejmě 60 Hz není nic příjemného pro oči, takže počítačové monitory chodily i vysoko nad 100 Hz. Jenže potom se začaly objevovat LCD monitory. Narozdíl od CRT jsou digitální, ale musely podporovat i analogový vstup (VGA), a základní frekvence je u počítačů 60 Hz, tak se na to nastavily - generický LCD se prostě choval jako CRT, který umí jen 60 Hz (ono ani víc nemělo cenu, první LCD panely byly hodně pomalé).

Z toho se stal standard a elektronika v LCD se nastavila tak, aby měnila obraz 60x za sekundu, neboli každých 1/60 sekundy vykreslí to, co přichází z graf. karty. A jelikož i LCD vykresluje obraz po jednotlivých pixelech v řádcích, tak v případě, že během té 1/60 sekundy dojde k vykreslení dalšího snímku, monitor vykreslí část předchozího a část druhého (říká se tomu tearing). Toto se neděje, když nedochází ke změně snímku během vykreslovacího času. Takže proto V-sync čeká celou 1/60 sekundy a až potom posílá na monitor další sníme. Pokud je FPS menší než 60 - řekněme 40 a tím pádem trvá vykreslení jednoho snímku 1/40 s = (1,5)/60 s, počká GPU s vykreslením dalšího snímku na monitor - jeden snímek se bude zobrazovat 2/60 s = 1/30 s = 30 FPS.

Takže abychom zabránili tearingu musíme mít FPS rovné obnovovací frekvenci monitoru a nebo ji dělit celým číslem. Ale 20,15,12... FPS už nejsou plynulé. Proto se uvažuje jenom 60 a 30. :)

Sporaric
Sporaric
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabča IV. Láskyplná: On přidal 10 000 k ceně PC, já jsem přidal k ceně her. :*

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo se diví?S průměrným hardwarem nejdou dělat zázraky.Divné je však,že na PC se stejným hw jako mají konzole,to na těch 60 fps vytáhnu jistě.

kvaska
kvaska
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom11: Není zač :) přeji hezký den u PC za 30 000,-

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC už pomalu koketuje s 4K gamingem, VR optimalizací, Multiscreenem, atd. atd.

a konzole jsou teprve sotva na půlce cesty k FullHD

tomylee007@seznam.cz
tomylee007@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to se dalo čekat..přeci jen jsou to konzole za pár tisíc korun.Dát dohromady pc za tu samou cenu které by utáhlo hry ve stejné kvalitě jako na konzolích by opravdu nešlo.Nedivím se že už se mluví o nové Ps4 :) o Xne+ se zatím nemluvilo a nebo jsem to nepostřehl :).No jsem zvědav jak si s tím vývojáři poradí a stejně se moc těším! :)

Arha
Arha
Level 1 Level 1
6. 11. 2015 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, pokud máte 30 fps, pak se Vám zdá, že se to neseká. Ale zkuste vedle pustit to samé v 60 fps, a bum, 30 fps opravdu plynulé není. Např. https://www.youtube.com/watch?v=41Hfe9xfixY

A co se týká ceny PC, není potřeba dělat ukvapené závěry. Dám za něj třeba jednou tolik co za konzoli, ale výsledný dojem bude plynulejší, ušetřím na hrách (spousta z nich jsou v akci apod.), nemusím si platit multiplayer... A nezapomínejte, PC není jen na hraní :-)

A ty řeči, že je hraní na konzolích pohodlnější, i k PC lze zapojit televizi a gamepad, stačí si jen sednout na gauč :-)

Tom11
Tom11
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Merengues9 - jasny, pri 30 fps se hra neseka...ta je totiz v konstantnim zaseku, ja proste pri 30 fps hrat nemuzu, boli me z toho hlava, obraz sebou proste trha, dokonce me vadi i tech 24fps u filmu, kdyz kamera jede sirokej zaber z leva do prava, tak to proste rve oci, jak to sebou skube...

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Proč flame? I z minulých diskuzí je zřejmé, že pro čtenáře je prostě podobná informace důležitá (ať už zcestně nebo ne), v jakém rozlišení hra bude a kolik bude mít snímků za vteřinu, a i na tomto základě se mohou rozhodnout, zda i hru koupí či ne. To je koneckonců úkolem (nejen) herních médií, sdělují čtenáři informace, o kterých by normálně třeba nevěděl. Pokud to v někom vyvolává chuť se hádat, je mi líto. Nic nijak kontroverzního v novince nevidím :)

Sporaric
Sporaric
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@quaska: A já přeji hezký den u konzole s hrami za 1800, kde je hraní dražší než na PC.

Tom11
Tom11
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ocelotr2.0 - napsals toho spoustu, ale pravdu nemas vubec v nicem,snad ani jeden radek neni technicky spravne...

cely to pada a stoji na obnovovaci frekvenci zobrazovadla, tzn monitr/tv, standard je 60Hz u monitoru a televizi, to ze nekde pisou 500 nebo treba 1000Hz je proste jen marketingovej kec, vetsi cisla pro BFU lip prodavaji...
vzdycky plati, ze cim vic fps, tim lip, ale musi se udrzet v pomeru k obnovovaci frekvenci, tzn pri 60Hz bud 30/60/120fps... cokoliv mezi dela ten tearing a z toho i lag pri ovladani

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A proč třeba není standart 40 nebo 50 FPS? Je v tom nějaký technický problém jako třeba zvyšování RAM a podobných věcí pouze po geometrické řadě? (tj. 2-4-8-16-32-64-128-256-512-1024-2048...) Nebo se to bere jakože ideál je 60 ale minimum je 30 a cokoliv mezitím je okej? Nejde mi o vizuální pocit, ten je znatelný, čím je lepší televize a pod. pouhým okem. Spíše mi zajíma proč zrovna 30 a 60 fps.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Navíc 1080p 60Hz 30Fps Sony, 900p 60Hz 30Fps Microsoft, TO UŽ SNAD VÍME. Je nutno to u každé znovu vydané hry zdůrazňovat. Jak dokázal Hideo jde to i na 60, a to že to nezvládne Square je jen důkaz jejich neschopnosti a neochoty hru lépe optimalizovat. Navíc můžeš si dnes pořídit PC za 30000,- s tak blbejma komponentama, že to nerozchodíš ani na 20Fps a pokud máš PC zasraný internetem tak jako 90% mých přátel a seš technickej laik, tak si to nezahraješ vůbec.

Pokud chcete hodnotit výkon konzolí, dělejte tak na first party titulech, ne nad 3rd party multiplatformových titulech vyvíjených a stavěných NA a pro PC. Ubisoft, Square, mistři neoptimalizovaných titulů, prostě si kup novou grafiku a drž hubu. Je jasné, že VŽDY se najde PC který to rozchodí na 1080p 60 FPS. Vždy. Třeba za 1500000 Kč. Ale udělat to na unifikovaném hardware na to má koule a trpělivost jen málokdo.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neříkal jsem to? Nechci sýčkovat...ale: No neříkal jsem to?!

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Než dosáhnou tyto konzole standardu rozlišení a frameratu potrvá docela dlouho, no... Vidím to na ležatou osmičku. :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak zalezi hra od hry, ale Just Cause s 60 FPS je urcite lepsi zazitek.

IDKFA
IDKFA
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom11: U filmu se to neškube jako u hry. Film má přirozené vyhlazování (rozmazání). Takže tam těch 24 FPS tolik nevadí. Hry mají nevýhodu v tom, že jednotlivé snímky jsou většinou dokonale ostré* a je to daleko víc patrné - proto je 24 FPS u her cukanina i když u filmu to nevadí.

*Všimněte si, jak při 30 FPS pomůže pro dojem plynulosti zapnout rozmazávání pohybu při rozhlížení.

A CGI animáky jsou renderovány ve vyšších FPS a potom převáděny na filmových 24 FPS s rozmazáním, aby to nepůsobilo jako stop-motion.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom11: No mě zase bolí hlava z každého tvého příspěvku. Život je hold krutý.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IDKFA: No, já taky dost bezpečně poznám to velké trhání, když kamera přejíždí zleva doprava.

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me cisla nezajimaji. Pro me je hlavni, ze grafika vypada pekne a ze se hra neseka. To co po konzolich chci mi plni.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Právě to je problém: každej trochu lepší telefon má rozlišení vyšší než co máš v televizi, cpou se do toho enormní prachy, vývoj letí dopředu jak urvané letadlo, a každý dva roky si ovce prostě ty nové jablka koupí, jako by se nechumelilo,... jenže ostatní tech jde kapek stranou a nezlevňuje po křivce jak by měl a jak by si očekával... a konzole tomu svým přístupem taky nepřidávají,...

přes to 80% práce s IT techem nečumíš do mobilu, ale do monitoru, protože klávesnice/myš > matlání prstů po displeji...

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marosho: proc vubec na neho reagujes? Stejne jako transka je tohle jenom troll a ty zivi reakce at jsou jakekoliv :-)

Tom11
Tom11
Level 1 Level 1
5. 11. 2015 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a to jsou na trhu chvili.... jak to bude vypadat za 5 let? porad stejne, protoze konzole opet zaslapali veskerej pokrok ohledne grafiky, AI i hernich mechanik hluboko pod zem, dekujeme!

Reklama
Reklama