Pouze názor jednoho postaršího hráče. Respektuji Váš názor na hru a to, že se Vám líbí. Tak je to správně.
Tak dohráno. Už to pro mne není The Last of Us. Proč jsem miloval první díl? Bylo to komorní drama dvou lidí, jejich příběh. Příběh o ztrátě, o přátelství, o životě. Světlonoši, nakažení, o tom ten příběh vůbec nebyl. A proto jsem první díl miloval.
To vše ve druhém díle chybí. Postavy, které Vám jsou jedno. Dina? Čert ji vem, kdyby tam nebyla, ani bych si ji nevšiml. Vadila mi nemožnost zvolit si, co chci v klíčových chvílích udělat (opravdu chci pomoci najít Tommyho, opravdu nechci zmlátit k nepoznání Noru apod.), tohle totiž Ellie není.
Lidé jako já budou druhý díl milovat jen při návratech do minulosti (scéna s narozeninovým dárkem v muzeu je vrcholem druhého dílu), kde se naplno ukazuje, jak skvělá ta hra mohla být.
A dovolím si přidat jeden z nejlépe hodnocených komentářů na jednom anglickém webu:
"It's funny how this game is SEQUEL but the only good bits are the FLASHBACKS."
Jak tak pročítám diskuzi, člověk, který na hru nemá nejlepší hodnocení, je zde div ne lynčován, protože jak si sakra může dovolit hodnotit negativně hru, která všude dostává maximální hodnocení?!
Buďme trochu tolerantní.
SPOILERY
Jak jsem psal, hrají druhý díl hned po prvním a kromě zvuků a grafiky se nezměnilo téměř nic. Očekával jsem inovaci v soubojích, ať už s nakaženými, tak lidmi, což se zatím v mé fázi hry nestalo, pokud nepočítám vysokou trávu. Stále je to o tom skrčit se, popř. lehnout si a jednoho po druhém potichu zlikvidovat.
Za tu první desítku hodin jsem měl pouze jednu lekací scénu, a to ještě dobrovolnou, na záchodě v jedné budově. V prvním dílu jsem byl opravdu připosraný, zejména v první polovině, než jste si vylepšili dýku, aby se nerozpadla po prvním použití, protože Clicker byl opravdu nebezpečný a často jsem se modlil, aby mne opravdu neslyšel.
Ale tohle všechno vem čert, když je ten základ hry, příběh, parádní, protože proto The Last of Us hrajeme a hráli jsme ne? A právě tady já narážím. Původní hra stála na příběhu dvou lidí, kteří něco a někoho ztratili. Jako otec jsem se naplno vcítil do Joela, když přišel o dceru. Chápal jsem ho, proč byl polovinu hry na Ellie jako cizí, nechtěl si ji pustit k tělu, protože ví, jak bolí ztráta. A byl jsem naprosto spokojen s tím, že nakonec našel to, co hledal, tedy "novou" dceru. To podle mne byl dospělý příběh, který člověka vezme za srdce o to více, pokud je rodič.
A tohle vše je ve druhém díle pryč. Zatím jsem u TV studia v Seattlu a stále si stojím za tím, že Joela měli nechat žít a základem příběhu měl být opět vztah mezi nimi. Upřímně, je mi úplně jedno, že s sebou mám Dinu, zatím je to naprosto nevýrazná osoba a kdybych ji s sebou neměl, cutscény by byly úplně stejné (viz. třeba hudební obchod a kytarová vložka). Tam, kde figuruje si klidně představím Joela a vypadalo by to 2x lépe.
Samozřejmě chápu, že se hra musí někam posunout a chápu, že Joel není věčný. A chápal bych nahrazení Joela někým jiným, pokud by ta nová postava (tady Dina) byla více než kvalitní náhradou, ale to zkrátka zatím není a vztah jsem si k ní nenašel.
To jsou mé zážitky po cca 10 hodinách hry. Hru procházím detailně, tam, kam mohu, tam vlezu. A těším se na to, co přijde dál a že se také objeví ta drsnost, která se všude píše.
Berte to jako názor a reakci na to, co zatím ve hře člověk zažil a odehrál. A berte to jako subjektivní názor. Chápu, že někdo je naprosto spokojen, stejně jako chápu, že je někdo zklamán. A tak to má být. A nebuďte negativní a neberte svůj názor za jediný správný :-).
Mám odehráno cca 7 hodin, před pár dny jsem dohrál první díl, abych hned navázal.
SPOILER
Zatím podle mne mnohem horší než díl první. Bez Joela to není ono, ten vztah s Ellie byl dle mého základním kamenem příběhu a měl být i ve druhém díle.
Vůbec mi nevadí LGBT problematika, ale zatím jsem opravdu nespokojen s novým "životním parťákem".
Jak tu bylo zmíněno, ten polootevřený svět mi nevyhovuje (neberu to jako chybu), jen mi koridor u jedničky vyhovoval mnohem více, ať už z hlediska napětí, tak příběhu, kdy jsem nemusel koukat do mapy, kam jít apod.
Zatím tedy jsem relativně zklamán, ale nejsem ani v půlce a nejspíše to i utužuje ještě stále čerstvý zážitek z prvního dílu.
Sakra, já už chci nějakou pořádnou FPS z druhé světové války v moderním kabátku (opravdu moderním) se skvělým příběhem! Poslední, co mi utkvělo v paměti, byl začátek BF: BC 2. Je vůbec něco takového reálné?
@Pidalin: Vidíš, a já mám v Zaklínačovi nahráno přes 120 hodin a teprve jsem přijel na Skellige, to jsem nehrál ani DLC. Je to všechno o preferencích, F3 NW jsem si užil taky hodněkrát, ale 4 mi přišla horší.
Po stažení mi to při spuštění hry pokaždé zahlásí, že mám zastaralý grafický ovladač Intel, tak jdu na stránky Intelu a co se nedozvím, můj ovladač je aktuální (zkoušel jsem to jak v Ovládacích panelech, tak i na stránkách Intelu i přes jejich program).
No co, dal jsem OK a že chci hru spustit. Fajn, ukázky, a dál co? Načte se hra a mám máčknout mezerník nebo L (mezerník pro start hry, L pro opuštění). Jaké je moje překvapení, že ani jedna klávesa nefunguje, takže se nedostanu dále, hru musím vypnout přes Správce úloh.
@Jiří Bigas: Nám se ale motivy líbí (myslím tedy, doufám, že nesjem sám), ale mám problém s tím, jak jsou spolu na jednom tričku. Samostatně mi podle mého působily mnohem lépe, nehledě na to, že by byl větší prostor pro logo hrej.cz, kvůli kterému si ostatně tričko kupujeme. Minimálně 2 bych bral určitě, pokud by byl každý motiv zvlášť.
A není to náhodou tím, že lidem je u zadku, jak vypadá ta hra, ale štve je, že si nemůžou koupit REMASTER samostatně? Já patřím k nim, byť jsem dislike nedal.
@Merengues9: Souhlasím, ta linka byla naprosto úžasná, včetně hudby. Pamatuji si, že jsem ten úkol dělal jako jeden z prvních ve Velenu, a naprosto jsem čuměl, co vývojáři dokázali.