superbowl-nechce-reklamu-na-danteho
Novinka Superbowl nechce reklamu na Danteho

Superbowl nechce reklamu na Danteho

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

1
Reklama

Reklamy v Superbowlu, jedné z nejvýznamnějších sportovních akcí na americkém území (ne-li vůbec nejvýznamnější), jsou hodně lukrativní záležitost. Zaplatíte za ně sice hotové jmění, ale máte jistotu, že je shlédnou miliony díváků, kteří se nemohou dočkat pokračování posledního zápasu sezóny v americkém fotbalu. O své místo na slunci se letos ucházela i reklama na hru Dante's Inferno, kterou má pod palcem firma Electronic Arts.

Hra totiž vychází dva dny po Superbowlu, devátého února, a takováto propagace by jí jistě jenom prospěla. Dante ovšem narazil u amerických bedlivých cenzorů. Ti totiž odmítli první návrh reklamy z důvodu, že v něm byl přítomen závadný obsah. Konkrétně se jednalo o Danteho trademark "Go to Hell", který sice v doslovném významu znamená "jděte do pekla", ale mnohem častější užití je "jděte do hajzlu". Ale vzhledem k tomu, že přijít o místo by byla jak pro vývojáře z Visceralu, tak pro distributory z EA velká prohra, byli nuceni změnit logo na snad už nezávadné "Hell Awaits", neboli "peklo čeká".

Dante's Inferno se vůbec může pyšnit velmi důkladnou reklamní kampaní - jen si vzpomeňte na dav demonstrantů na letošní E3, kteří proti hře zdánlivě protestovali, aby se EA po nátlaku médií musela přiznat, že celá scénka byla zinscenovaná a demonstranti byli placení dobrovolníci.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama