super-meat-boy-se-docka-dlc-zdarma
Novinka Super Meat Boy se dočká DLC zdarma

Super Meat Boy se dočká DLC zdarma

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

Reklama

Od zítřka si budete moci na Xbox Live Arcade pořídit vynikající plošinovku Super Meat Boy. Originální retro kousek z dílny designera Edmunda McMillena (v indie scéně známého jméno tvůrce chytlavé arkády GISH) staví do hlavní role „masového“ hrdinu a pleskání vás bude provázet na cestě rozmanitými úrovněmi plnými smrtících pastí a překážek. V rámci akce jako dárek pro ty, kdo si SMB pořídí už při launchi, byla cena stanovena na 800 MS bodů, od listopadu by se pak měla zvednout na 1200. Nejlepší představu o hratelnosti si jistě uděláte z takřka čtvrthodinového gameplay videa, které si můžete prohlédnout níže.

Edmund McMillen se také v rozhovorech vyjádřil k některým trendům moderních her – a docela nesmiřitelně. Například není fanouškem DLC: „Když si odemknete nový kostým ve Street Fighterovi IV, on už ve hře byl, a platíte jen za to odemčení. To je sakra diskutabilní. Mně se to nelíbí, rozumím byznysu, který DLC představují, ale nejsem byznysmen a myslím, že to hry kazí,“ řekl pro Eurogamer. Team Meat, který za SMB stojí, tak bude „svá DLC“ nabízet zdarma – po vydání hry by se měly objevovat přídavky v podobě nových levelů. Důvod, proč budou zdarma, je zcela mimo oblast byznysu: Edmund říká, že k jeho rozhodnutí přispělo i to, že když potřeboval během vývoje peníze na akutní operaci (ta stála 50 tisíc dolarů!), velmi mu pomohla sbírka fanoušků jeho her – bylo by tedy nefér chtít teď po nich peníze za „hloupé“ levely navíc.

Dalším zajímavým názorem Edmunda McMillena je pohled na obtížnost současných her – podle autora SMB dnes lze většinu her pokořit celkem snadno, a hráči přicházejí o pocit, že opravdu něco dokázali. S lehkou obtížností prý přichází pocit prázdnoty. Ale jak dokázat, aby hráči vítězství prožívali, ale zároveň nebyli příliš frustrováni? „Odstranili jsme ze hry životy, jednotlivé levely navrhli jako docela malé a na konci každého hráče odměňujeme,“ popisuje Edmund. V přístupu k Achievementům se pak snažili vyhnout těm „obvyklým“ za dohrání kapitoly 1, dohrání kapitoly 2 atd., a Achievementem ohodnotili nadstandardní herní výkony (100% dohrání hry apod.)


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama