Subnautica 2 bez veteránů. Autory série vyhazov překvapil
Došlo k nečekanému odchodu vedení studia Unknown Worlds, které stojí za hrou Subnautica. Druhý díl tak aktuálně vzniká bez autorů dnes už kultovního hitu.
- Před týdnem došlo k odchodu tří výrazných postav stojících za sérií Subnautica. Za koncem v čele studia Unknown Worlds zřejmě stály neshody se společností Krafton.
- Hlavním sporem mělo být datum spuštění early accessu pro očekávaný titul Subnautica 2.
- Když jihokorejský Krafton studio v roce 2021 kupoval, sliboval vývojářům nezávislost.
Už minulý týden společnost Krafton propustila zakladatele studia Unknown Worlds, které koupila v roce 2021. Tým opustili designér a režisér Charlie Cleveland, výkonný ředitel Ted Gill i spoluzakladatel Max McGuire. Od té chvíle panovalo mlčení jak ze strany Kraftonu, tak otců první Subnauticy. Právě to ale prolomil Charlie Cleveland na Redditu.
„Chci, abyste pochopili, že vývoj her mám v krvi. A s tím i potřebu neustálého ladění a otevřeného vývoje. Naše nejlepší hry vznikly právě díky tomuhle přístupu – a jedna hra selhala právě proto, že jsme si mysleli, že tentokrát už všechno víme,“ píše v příspěvku Cleveland.
„A proto jsme byli tak nadšení, když jsme konečně mohli oznámit Subnauticu 2 v předběžném přístupu. Na hře pracují lidé, kteří jsou s námi téměř 20 let, i nováčci, kteří se k nám připojili kvůli lásce k našim hrám a stylu, jakým je tvoříme. Víme, a máme z toho radost, že očekávání jsou obrovská. A právě proto byl pro mě, Maxe, Teda, náš tým i komunitu minulý týden takovým šokem,“ popisuje designér a režisér projektu.
„Víme, že hra je připravená k vydání v early accessu. Víme, že se na ni těšíte. A mysleli jsme si, že rozhodnutí, kdy ji vydat, bude na nás. Jenže teď je v rukou společnosti Krafton. A po všech těch letech je velmi těžké smířit se s tím, že už nemohu pracovat ve firmě, kterou jsem sám založil,“ vysvětluje Cleveland svůj konec.
Zda Subnautica 2 vstoupí do early accessu ještě letos, jak vývojáři slibovali, teď zůstává otázkou. Spor mezi Kraftonem a autory hry byl zřejmě především ohledně kvality hry a termínu spuštění early accessu. Zatímco autoři tlačili na dřívější termín, jihokorejská společnost chtěla spuštění předběžného přístupu zřejmě pozdržet. Cleveland v dlouhém příspěvku naznačuje, že odchod jeho týmu tak nebyl zcela dobrovolný.
Nabízí se připomenout, že když Krafton v říjnu 2021 oznamoval nákup studia Unknown Worlds Entertainment, sliboval fanouškům, že tým bude dál fungovat zcela nezávisle.