Studio The Initiative přišlo o téměř polovinu vývojářského týmu, tvrdí zpráva VGC. Domluva ve studiu nefunguje, očekává se větší zapojení Crystal Dynamics
i Zdroj: Xbox
Novinka Studio The Initiative přišlo o téměř polovinu vývojářského týmu, tvrdí zpráva VGC. Domluva ve studiu nefunguje, očekává se větší zapojení Crystal Dynamics

Studio The Initiative přišlo o téměř polovinu vývojářského týmu, tvrdí zpráva VGC. Domluva ve studiu nefunguje, očekává se větší zapojení Crystal Dynamics

Radek Raudenský

Radek Raudenský

16. 3. 2022 10:26

Studio The Initiative mělo už od svého vzniku v roce 2018 od Microsoftu obrovskou důvěru. Společnost dala vedení velké možnosti, díky kterým o dva roky později nazvala tým jako „první AAAA studio“. I přes neustále protěžování studia se ale objevil malý zádrhel. V září minulého roku bylo k vývoji oznámeného projektu Perfect Dark přizváno i studio Crystal Dynamics a jak se ukazuje, jeho role bude možná kritická. The Initiative se dle zprávy pomalu rozpadá a hvězdný tým vývojářů zásadně chudne.

Reklama
Reklama

  • Dle webu VGC přišlo ambiciózní studio The Initiative o téměř polovinu zkušeného vývojářského týmu
  • Důvodem má být velice pomalý vývoj a špatná domluva s vedením
  • Do vývoje Perfect Dark se má více zapojit studio Crystal Dynamics
  • Microsoft je ale trpělivý, chce dát svým studiím čas

Redaktoři webu VGC totiž vydávají zprávu postavenou na analýze LinkedIn profilů jednotlivých vývojářů. Z té vyplývá, že hlavní vývojářský tým opustila téměř polovina lidí. Mezi ně patří většina senior designerského týmu, dva zkušení scénáristi, dále technický a umělecký ředitel, vedoucí inženýr hratelnosti, vedoucí animací i ředitel QA. Celkem tak studio zaměstnává méně než 50 vývojářů.

Redaktoři následně bývalé vývojáře oslovili a zjišťovali, co stálo za jejich odchodem. Jejich důvody se v zásadě shodují. Největšími problémy je údajně nedostatek kreativní svobody a velice pomalý pokrok ve vývoji, který se s „rychlými a zběsilými“ odchody ještě více zadrhnul. 

Několik zkušených tvůrců zmínilo, že hierarchie ve studiu je postavená na vysokém vedení, přičemž slova vývojářských týmů nejsou brána v potaz. Spory mezi zaměstnanci a vedením pak vyústily ve velké zdržení. Microsoft byl údajně k malému pokroku „shovívavý“.

Zdroje VGC pak tvrdí, že kvůli většímu propojení Perfect Dark s Crystal Dynamics očekávají restart vývoje hry. Dobrou zprávou je, že se zdroje shodují na kladném přístupu Xboxu/Microsoftu ke svým first-party studiím. Údajně je vedení velice trpělivé a chce se soustředit na správné propojení vývojářských týmů, které by následně pravidelně vydávaly tituly kvalitou srovnatelné s projekty od Naughty Dog či Insomniac.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz