Studio Naughty Dog vysvětluje, proč došlo ke zrušení The Last of Us Online
Vývojáři promluvili o multiplayerovém spin-offu The Last of Us, který nakonec nikdy nevyjde. Autoři si totiž uvědomili, že se vydali špatnou cestou.
- Studio Naughty Dog oficiálně potvrdilo, že došlo ke zrušení The Last of Us Online
- Šlo o příliš ambiciózní projekt, studio by nemělo prostředky na jeho podporu
- Vývojáři si uvědomili, že by se měli držet příběhových her pro jednoho hráče
O The Last of Us Online se toho namluvilo a napsalo opravdu hodně, i u nás na webu vyšlo nespočet článků. Nyní už je ale jasné, že z projektu nakonec nic nebude. Skutečnost potvrzuje samotné studio Naughty Dog.
„Uvědomujeme si, že mnozí z vás očekávali novinky kolem projektu, který jsme nazvali The Last of Us Online. Nedá se to říct jednoduše: Učinili jsme neuvěřitelně těžké rozhodnutí zastavit vývoj této hry,” stojí v příspěvku na oficiálních stránkách.
Studio následně připomnělo, že na projektu pracovalo už během přípravy The Last of Us Part 2. Z iterace režimu Factions, jenž byl součástí prvního dílu, brzy přerostl v ambiciózní počin, do něhož tvůrci vkládali velké naděje. Když se ale dostali do fáze plné produkce, objevily se obavy, zda studio obrovský live-service titul utáhne. A právě zde došlo k zatažení ruční brzdy.
„Abychom mohli vydat a podporovat hru The Last of Us Online, museli bychom veškeré zdroje našeho studia věnovat na podporu obsahu po spuštění hry po dobu několika let, což by vážně ovlivnilo vývoj budoucích her pro jednoho hráče,” přiznávají autoři. A jelikož si dobře uvědomují, že síla a dědictví studia spočívá především v tvorbě příběhových zážitků, bylo jasné, že tudy cesta nevede.
Závěrem prozradili, že mají v přípravě několik ambiciózních her, přičemž se nemohou dočkat, až nám o nich řeknou více.