Steam upozorňuje na Denuvo u Dishonored 2
Stealth akce Dishonored 2 od Arkane Studios, kterou vydává Bethesda, sice vychází už 11. listopadu, tedy příští pátek, ale teprve nyní vyšlo najevo, že bude obsahovat DRM, respektive jaké. Konkrétně půjde o protipirátskou technologii Denuvo.
Informace se zničehonic objevila na produktové stránce hry na Steamu, ale pozorným fanouškům to pochopitelně neuniklo. Valve začalo tímto způsobem na integraci DRM od třetí strany upozorňovat u více her. Podle zahraničních médií by se podobné informační okénko mělo objevit u všech titulů, kterých se to týká. Každopádně integrace Denuva do Dishonored 2 jen dokládá, jak úspěšná tato technologie je a že jí vydavatelé nadále věří. Navzdory skutečnosti, že ani pirátům nedokáže odolávat věčně, Bethesda je dalším velkou firmou, jež se zřejmě domnívá, že Denuvo dokáže ochránit její zisky plynoucí z prodeje hry v tom nejklíčovějším období během prvních pár týdnů od uvedení hry do prodeje.
Steam upozorňuje zákazníky na nutnost akceptovat pravidla Denuva a informuje, že hru je možné aktivovat na omezeném množství počítačů během jediného dne. Podívali jsme se namátkou na pár dalších her na Steamu, které Denuvo využívají, ale u nich se nám zatím varování nezobrazovalo. V každém případě jejich počet navzdory kritice některých hráčů a skutečnosti, že nejde o neprolomitelnou ochranu, stále prudce roste. Jejich kompletní seznam najdete třeba na Wikipedii.
Bethesda na Denuvo vsadila už u Dooma. V poslední době po technologii sáhli autoři a vydavatelé her Football Manager 17, Titanfall 2, Battlefield 1, FIFA 17 nebo Pro Evolution Soccer 2017. Pokud jde o chystané hry, s Denuvem počítá třeba Planet Coaster od Frontier Developments a všechny velké blockbustery od Ubisoftu - Watch_Dogs 2, Steep, For Honor, Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands i South Park: The Fractured But Whole.
Když už je řeč o Dishonored 2, zajímat by vás mohlo i nejnovější video. Po hraném traileru a upoutávkách zaměřených na Emily a Corva se představuje samotné pobřežní město Karnaca. To se prezentuje ve videu formou interaktivní knihy, respektive prostorového leporela. Mimochodem viceprezident přes marketing a PR Bethesdy Pete Hines se znovu nechal slyšet, že vydavatel nepřemýšlí o Dishonored jako o frančíze a debaty o třetím díly jsou podle něj irelevantní. Soustředí se na jediný projekt v danou chvíli. Ze stejného důvodu je podle něj předčasné řešit DLC, protože když nebude druhý díl dobrý, nebude nikdo, kdo by si rozšíření chtěl koupit.