Starfield pokořil další milník. Počet hráčů už dorovnal obyvatelstvo v České republice
i Zdroj: Bethesda Game Studios / Microsoft
Starfield Novinka Starfield pokořil další milník. Počet hráčů už dorovnal obyvatelstvo v České republice

Starfield pokořil další milník. Počet hráčů už dorovnal obyvatelstvo v České republice

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

Naměřený počet hráčů Starfieldu dále nezadržitelně roste. Bethesda už sice s vydáním hry dala najevo, že se pro ně stala oním titulem se zatím nejúspěšnějším uvedením na trh a že jen při vydání měla přes 1 milion souběžných hráčů, nicméně ani to není vše. Po několika týdnech, které nyní rychle vyplnily nové recenze kritiků a také dojmy samotných hráčů, přichází překonání další mety, tentokrát s celkovým počtem hráčů.

Reklama


  • Bethesda oznámila další poraženou metu v počtu hráčů Starfieldu
  • Hru si od jejího vydání (a předběžného přístupu) vyzkoušelo už 10 milionů hráčů
  • I nadále jsou v plánu DLC a oficiální podpora modifikací

Vývojářské studio Bethesda Game Studios se o celkový počet hráčů hry podělilo v rámci sociální sítě X, dříve známé jako Twitter. V oficiální infografice, kterou tu sdílelo na oficiálním účtu samotného titulu, řeklo, že hru včetně Xbox Series i PC zkusilo už 10 milionů hráčů – což je o 4 miliony více než týden po předběžném přístupu, kdy to bylo přes 6 milionů hráčů.

Za tento úspěch vděčí hra pochopitelně mnoha dílčím vlivům, které fungovaly v tandemu a také za vzájemné podpory. Do celého počtu hráčů tedy, jak už patrně sami tušíte, nejhlasitěji promluvil právě Day One Game Pass, který zde odstranil nutnost nákupu hry, a pak také jméno Bethesdy, které je samo garancí jisté míry očekávání. 

Předplatitelská služba Microsoftu, jejíž vlastní potenciál stojí na tom lákat hráče na nižší pořizovací cenu, fungoval v tomto ohledu zvlášť efektivně díky 2 vlivům. Prvním z nich bylo to, že sám Microsoft ve velkém dotoval nejen vývoj titulu, ale i jeho marketing, což se pozitivně projevilo na finálním dosahu mezi hráči; a dále i to, že hra sbírala nadprůměrná hodnocení, a to specificky při dni vydání.

Dalším vlivem, který se u hry výrazně podepsal na jejím úspěchu, bylo to, jak sám Starfield zafungoval v portfoliu Bethesdy, resp. u Bethesda Game Studios. Zde je samozřejmě myšleno to, jakou roli plnil Starfield v jinak konzervativním systému vydávání titulů Bethesda Game Studios, kdy vedle Falloutu a The Elder Scrolls byl první novou IP, kterou firma vydala po více než 20 letech. V neposlední řadě je tu pak třeba zvážit i to, že podobnou roli plnila i pro Xbox, čímž dále podpořila nyní pozorovanou zvědavost hráčů.

Recenze Starfield, mezihvězdného dobrodružství, které zaspalo dobu
i Zdroj: Bethesda Game Studios

Recenze Starfield, mezihvězdného dobrodružství, které zaspalo dobu

Hry ze stáje Bethesda Game Studios mají po celém světě miliony fanoušků. Postapokalyptický Fallout či série The Elder Scrolls ve svých světech přivítaly nespočet dobrodruhů. Todd Howard, kontroverzní duchovní otec Bethesdy, nám letos přináší novou herní značku - Starfield. Očekávaná vesmírná odyssea se dle Howardových slov rodila 25 let, tedy alespoň v jeho myšlenkách. Dokázala Bethesda dostát svým slibům a vytvořit obrovské vesmírné pískoviště, na kterém je radost trávit dlouhé hodiny, nebo se vize nenaplnily?


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama