SSX Blur
Sérii SSX, která se po téměř dvouleté odmlce konečně vrací na naše konzole, lze ve svém žánru bez nadsázky označit za jednu z nejlepších a nejúspěšnějších. Než však natěšení majitelé Playstationů a Xboxů začnou nadšením metat kozelce a hledat plandavé snowboardové kapsáče, musíme je varovat – těmi šťastnějšími budou tentokrát exkluzivně majitelé Wii od Nintenda.
Na svahy s nunchakem
Prvosledové tituly, jako byla například Zelda Twilight Princess, určené pro launch nové Nintendovské konzole, už svůj úkol splnily, dotáhly Wii k čelním příčkám prodejnosti a nyní by potřebovaly trochu toho zaslouženého volna. Místo na čele se tak uvolnilo third-party vývojářům a společnostem, mezi nimiž kralují Ubisoft a EA, jejíž vlajkovou lodí (či spíše prknem) je kromě jiných titulů i SSX Blur, které se chystá pořádně prověřit všechny originální ovládací prvky nové konzole. Je všeobecně známo, že s hrami pro Wii si člověk obvykle moc klidu v křesle neužije a pro nové SSX to bude platit dvojnásob.
Zmatení končetin
Ve skutečnosti všechno funguje až překvapivě jednoduše a intuitivně. Nakláněním nunchaku lze ovlivnit směr jízdy a v kombinaci s analogovou páčkou pak bude možné točit zavřenější zatáčky – to když bude hrozit akutní setkání s nevlídně tvrdým kmenem stromu. K odrazu při výskoku stačí nunchakem jemně švihnout. Wiimote pak za jízdy obstarává turbo boost (tlačítko Z) a některé rozptylovací funkce (jako třeba házení sněhu po soupeřích). Ve vzduchu už je však kooperace obou ovladačů mnohem sofistikovanější a ovládání se z gruntu mění. O přemety a otočky se ve vzduchu stará opět Wiimote, který je třeba naklonit vždy ve směru požadovaného úkonu.
Dokonce ani ve chvíli, kdy se triková sekvence vymkne hráči z rukou a on s jednou hnátou zamotanou v topení a druhou zabořenou hluboko ve zbytcích porcelánové výbavy nebude sto zvrátit bolestivý pád, není třeba zoufat. Opakovaným stiskem tlačítka B se skokan vrátí do polohy slučitelné se životem a elegantně přistane. Jediná obava tak v tomto směru může směřovat spíše až k přehnanému user friendly přístupu. Zvládnout základy SSX bylo vždy poměrně jednoduché, avšak dosáhnout v ní naprostého mistrovství znamenalo projít často náročným a dlouhým procesem zvládání těch nejtěžších triků. SSX Blur se v tomto směru zdá (alespoň prozatím) mnohem shovívavější.
Über jízda
Zatímco ovládání prošlo pro potřeby konzole Wii radikální proměnou, ostatní dobře známé prvky série zůstaly v podstatě nezměněny, či pouze kosmeticky modifikovány. Těšit se proto můžeme na starý známý trikový ukazatel – Groove meter, tentokrát rozdělený do čtyř stupňů. Plnění stupnice už navíc nebude závislé pouze na počtu úspěšně provedených triků. Mnohem důležitější roli by měl hrát celkový umělecký dojem z jízdy. Čistota triků, sladění jízdy s hudbou, správný rytmus, atd..
Virtuální sníh zachraňuje zimu
Co do vizuálního zpracování šahá SSX Blur až na samotný vrchol. Okolní příroda je nádherně detailní, jiskřivý sníh přímo vybízí k vyválení a drobné efekty jako mlha v nížinách, sněžení, nebo psychedelické vlnění notové stopy, která hráče obklopí při naplnění Groove meteru, dodávají hře potřebnou atmosféru. Vzhledem k tomu, že SSX Blur čekají ještě minimálně dva měsíce usilovné práce a už hratelná verze byla po technické stránce na pravdu vysoké úrovni, troufáme si odhadnout, že se máme v březnu na co těšit.