Squeenix dokončil Final Fantasy XIII
Leckterý skeptik by mohl říci, že od takového sedmého dílu se sága Final Fantasy rozrůstá pouze co do objemu, ale nikoliv umělecké šíře. Ovšem pokud jste hráli alespoň jeden díl od sedmičky nahoru, tak jistě víte, že na tom je pravdy asi tolik, jako originálních nášivek na tričkách Adidos. Firma Square Enix nicméně dnes skrze ústa svého šéfa Yoichi Wady potvrdila, že aktuální třináctý díl byl prý vůbec nejnáročnějším z hlediska samotného vývoje. Byl, neboť japonský master už je dokončen a nyní se pouze dolaďují poslední drobnosti na americké a evropské verzi. "Trvalo nám neskutečně hodně času, než se nám povedlo vytvořit software pro tuto generaci konzolí", přemýšlel nahlas Wada pro server Game Industry.
A možná i proto si přeje, aby současná generace konzolí zůstala na trhu co nejdéle. Podle něj by pro vývojáře samozřejmě byla nejlepší ta varianta, že by se na trhu nacházela pouze jedna herní krabice, ovšem hned po ní je co nejdelší životní cyklus aktuální videoherní generace. Samozřejmě musíme jeho slova brát s nadsázkou, neboť jsou lehounce vytržena z kontextu a naráží právě na nutnost vyvíjet speciální software pro každý konkrétní projekt na dané platformě. Nicméně odráží to současnou situaci na herním trhu. Nikdo nikam nespěchá, nikdo se nesnaží tlačit limity Xboxu a PS3, nikdo ani náznakem nepřemýšlí o tom, že by obě hlavní konzole měl v brzké budoucnosti vystřídat nějaký následovník. A přesně to vývojářským studiím, Square Enix nevyjímaje, naprosto vyhovuje.