Square: Vyrábět hru dlouho je nefér
Square Enix přišlo se zajímavým komentářem současného herního trhu. Dlouhé výrobní periody jsou prý podle firmy nerentabilní a zároveň neférové k zákazníkům. Jinak řečeno pokud nějaká série vychází rok co rok, je to dobře jak pro vydavatele, tak pro i samotné hráče. Souhlasíte?
Square Enix tuto tezi podporuje klíčovou domněnkou. Díky pravidelnějšímu vydávání jsou prý hráči o konkrétní herní sérii lépe informováni, což je přiměje více utrácet. Podle Square je totiž hloupost nechávat lidi několik let v informačním temnu. Naopak je mnohem důležitější se svými potenciálními zákazníky komunikovat, hru jim více přibližovat a díky zkrácené periodě je také nenechávat příliš dlouho „trpět“.
Informační temno a malá interakce s hráči prý způsobila relativní neúspěch značek jako Hitman, Sleeping Dogs či Tomb Raider. Na setkání s investory to za Square Enix řekl finanční manažer Yosuke Matsuda. Podle něj musí firma opustit tradiční model a za dobrý příklad dal například Kickstarter, kde mají hráči neustálý přehled o tom, co za své peníze relativně brzy dostanou.