Tvůrce Dishonored kritizuje uzavření studia Arkane Austin: „Byl to šok“
Spolutvůrce série Dishonored Harvey Smith označil uzavření studia Arkane Austin po vydání Redfallu za šokující rozhodnutí, se kterým dlouhodobě nesouhlasil.
- Harvey Smith byl uzavřením Arkane Austin zaskočen a rozhodnutí nepodporoval
- Studio podle něj pracovalo na dalších slibných projektech, které už nikdy nevzniknou
- Konec Arkane Austin znamenal výraznou ztrátu znalostí pro immersive sim žánr
Uzavření studia Arkane Austin (USA odnože mateřského Arkane Studios) po vydání hry Redfall bylo podle spolutvůrce série Dishonored Harveyho Smitha naprosto šokující. V rozhovoru pro podcast My Perfect Console uvedl, že rozhodnutí Microsoftu nejenže nečekal, ale ani s ním nesouhlasil. Smith přiznal, že o plánovaném uzavření studia se dozvěděl pouhý den předem. Nejvíce ho ale zasáhl dopad na mladší vývojáře, pro které byl Redfall často prvním projektem v kariéře. Podle něj šlo o velmi bolestivou zkušenost, kterou se snažil pomoci týmu zvládnout.
Přestože Redfall po vydání sklidil kritiku, Smith je hrdý na práci, kterou studio odvedlo na jeho vylepšení. Aktualizace 1.4 podle něj hru výrazně posunula a věří, že kdyby Redfall vyšel v tomto stavu, mohl jeho příběh dopadnout jinak. Microsoft podle něj alespoň umožnil patch dokončit, aby práce týmu nepřišla vniveč.
Smith zároveň naznačil, že Arkane Austin pracovalo i na dalších, dosud neoznámených projektech. „Pracovali jsme na něčem opravdu skvělém,“ uvedl, ale více detailů neprozradil. Zmínil však i starší zrušené projekty studia, včetně her zasazených do světů Thiefa a Blade Runnera. Uzavření Arkane Austin tak podle něj znamenalo ztrátu dlouhodobého know-how i další ránu pro žánr immersive sim.