spector-zamerme-se-na-koncepty-ne-nastroje
Novinka Spector: "zaměřme se na koncepty, ne nástroje"

Spector: "zaměřme se na koncepty, ne nástroje"

Jan Horčík

Jan Horčík

Reklama

Hry jako médium dospívají, stejně jako jejich hráči a celý herní průmysl se mění. S tím přichází i potřeba vzdělávání nových herních tvůrců. A právě toto téma se stalo hlavní osou, po které se vinula přednáška Warrena Spectora a Marka Meyerse na akci Game Education Summit v Dallasu prezentovaná minulý týden. Oba toho napovídali víc než dost a vše stojí za pozornost, takže jen v bodech:

  • - herní tvůrci ve velkých už nedělají hry sami pro sebe, dělají je pro mladší, demografie herního průmyslu se neustále mění
    - firemní kultura je to, co je důležité, pokud chcete dělat opravdu dobré, zajímavé hry
    - firemní kultura a týmová práce je důležitější než talent, lepší sídlit s týmem v budově, kterou máte rádi, než se stěhovat do nové supermoderní kanceláře
    - kolik z vás dohrálo GTA IV až do konce? aneb když už někdo utratí 100 milionů dolarů za nějakou hru, chce, abyste se dostali až na konec a viděli ji opravdu celou
    - pokud chcete být specialisté, měli byste (chtít) být nejlepší na světě
    - je třeba více vzdělání v oblasti vedení týmů a lidských zdrojů vůbec, jak o ukočírovat kreativitu vlastních lidí bez toho, abyste ji zabili
    - platfromy se mění neustále, stejně jako nástroje a technologie - zaměřme se proto raději na koncepty

Jinými slovy, je sice pěkné, že se na amerických univerzitách vyučuje programování shaderů, práce s 3D grafickými nástroji a všelijaké další specializace. Ale to z vás dobrého herního tvůrce neudělá. Hra je technologie, zábava a umělecké dílo zároveň. Ten, kdo chce dělat úspěšné, zábavné hry, musí vědět tu něco o psychologii, tady o ekonomice, támhle o programování, grafickém designu, vedení lidí, jednoduše řečeno - od každého něco. Další velice zajímavé postřehy z prezentace pánů Warrena a Meyerse si můžete přečíst v magazínu Gamasutra.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama