Spector: "zaměřme se na koncepty, ne nástroje"
Hry jako médium dospívají, stejně jako jejich hráči a celý herní průmysl se mění. S tím přichází i potřeba vzdělávání nových herních tvůrců. A právě toto téma se stalo hlavní osou, po které se vinula přednáška Warrena Spectora a Marka Meyerse na akci Game Education Summit v Dallasu prezentovaná minulý týden. Oba toho napovídali víc než dost a vše stojí za pozornost, takže jen v bodech:
- - herní tvůrci ve velkých už nedělají hry sami pro sebe, dělají je pro mladší, demografie herního průmyslu se neustále mění
- firemní kultura je to, co je důležité, pokud chcete dělat opravdu dobré, zajímavé hry
- firemní kultura a týmová práce je důležitější než talent, lepší sídlit s týmem v budově, kterou máte rádi, než se stěhovat do nové supermoderní kanceláře
- kolik z vás dohrálo GTA IV až do konce? aneb když už někdo utratí 100 milionů dolarů za nějakou hru, chce, abyste se dostali až na konec a viděli ji opravdu celou
- pokud chcete být specialisté, měli byste (chtít) být nejlepší na světě
- je třeba více vzdělání v oblasti vedení týmů a lidských zdrojů vůbec, jak o ukočírovat kreativitu vlastních lidí bez toho, abyste ji zabili
- platfromy se mění neustále, stejně jako nástroje a technologie - zaměřme se proto raději na koncepty
Jinými slovy, je sice pěkné, že se na amerických univerzitách vyučuje programování shaderů, práce s 3D grafickými nástroji a všelijaké další specializace. Ale to z vás dobrého herního tvůrce neudělá. Hra je technologie, zábava a umělecké dílo zároveň. Ten, kdo chce dělat úspěšné, zábavné hry, musí vědět tu něco o psychologii, tady o ekonomice, támhle o programování, grafickém designu, vedení lidí, jednoduše řečeno - od každého něco. Další velice zajímavé postřehy z prezentace pánů Warrena a Meyerse si můžete přečíst v magazínu Gamasutra.