
Sony zdůrazňuje, jak důležité je Call of Duty. Umístění značky může ovlivnit koupi konzole, na hře pracuje více vývojářů, než mají celá studia
Akvizice Activision Blizzard je velkou investicí nejen v rámci herního průmyslu, ale i v rámci byznysu celosvětově. Velké fúze firem tak musí projít celou řadou regulačních řízení a zatímco Sony nemělo s akvizicí Bungie nijak velké problémy, Microsoft počítá s uzavřením akvizice až v polovině příštího roku – a to právě kvůli nutnému papírování a schvalování. Jedno z nich nyní probíhá i v Brazílii, přičemž zdejší úřady požadují vyjádření i některých konkurentů.
- Call of Duty je dle Sony nesmírně důležitou značkou pro celý herní průmysl
- Prý nelze vytvořit dostatečně konkurenceschopného rivala, a to i s dostatečným rozpočtem
- Umístění hry prý může ovlivnit výběr herní konzole
Kromě Ubisoftu, Amazonu nebo Google se tak vyjádřilo i Sony, přičemž otázky i odpovědi jsou veřejně přístupné. Sony se tak mimo jiné zmínilo o značce Call of Duty, která je prý „zásadní hrou bez konkurence“ a která by „mohla ovlivnit rozhodnutí hráčů o koupi konzole.“
Vedení společnosti se odkazuje například na studii z roku 2019, kde se ukázalo, že popularita a důležitost značky Call of Duty je nesmírná. Prý jde o jedinou videoherní značku, která se probojovala do žebříčku top 10 značek zábavního průmyslu, a stojí tak po boku Star Wars, Harryho Pottera, Pána Prstenů nebo Game of Thrones.
„Call of Duty je tak populární, že ovlivňuje rozhodnutí zákazníků o koupi konzole. Síť loajálních uživatelů je natolik zakořeněná, že i kdyby se našla konkurence s dostatečným rozpočtem k vytvoření podobného produktu, nebyla by schopna konkurovat. Vývoj Call of Duty trvá asi 3-5 let. Vzhledem k tomu, že Call of Duty vychází každý rok, tak jde o investici v řádech stovek milionů dolarů,“ popisuje Sony. Mimo jiné tvrdí, že i když se v herním průmyslu nachází velká studia i značky jako EA a FIFA, Rockstar a Grand Theft Auto nebo Epic Games a Fortnite, nikdo z nich není schopen vytvořit konkurenci Call of Duty.
„Na každém dílu pracuje přibližně 1200 lidí a dalších 1500 jich je angažováno ve vydávání a distribuci. Tedy, samotné Call of Duty má více vývojářů, než má většina herních společností napříč celým svým portfoliem, a to včetně AAA studií. Activision navíc v budoucnu očekává ještě větší úspěch a plánuje nabrat dalších 2000 vývojářů.“
Sony se také zmínilo o finančních výsledcích této série, která své konkurenty překonává téměř ve všech měřítkách a i poslední Call of Duty: Vanguard, kterému se dařilo podprůměrně, dokázalo překonat masivní většinu všech ostatních her.
„(Call of Duty) Je synonymem pro first-person střílečky a definuje tento žánr. Je to vidět i na angažovanosti hráčů na sociálních sítích. Na Facebooku má Call of Duty přes 24 milionů sledujících, oproti 7 milionům u Battlefieldu. Na Instagramu panuje podobná situace – 12 milionů u Call of Duty a 2 miliony u Battlefieldu,“ pokračuje zpráva.
Sony tak dává jasně najevo, že Call of Duty je nesmírně důležitou značkou, která může ovlivnit chování hráčů v rámci celého herního průmyslu. Microsoft ale neustále opakuje, že Call of Duty zůstane multiplatformní, a to i nad rámec současných smluv. I tato vyjádření se následně stala municí pro hráčskou komunitu, kteří si z vyjádření Sony dělají legraci - jak ale na značku Call of Duty pohlížíte vy? Také jí berete jako jednu z nejdůležitějších v rámci herního průmyslu?