Sony v obchodech ruší prodej digitálních klíčů
Digitální distribuce výrazně ovlivnila herní průmysl a pomalu, zato jistě, vytlačuje fyzické kopie do pozadí. Lidí, kterým by vadilo, že si na svou hru (film, hudbu...) nemohou sáhnout, ubývá, a vlastnictví navázané na konkrétní účet už dnes představuje spíše standard. Firmy provozující tyto platformy si tak mohou gratulovat, neboť jen ony určují, co, kdy, kde a jak svým zákazníkům nabídnou.
To ale hráči jistě vědí, vždyť se polovina diskuzí točí kolem stále ještě nového Epic Games Store, respektive kolem stále ještě nové strategie zajistit si exkluzivity zajímavých produktů a tímto způsobem ostatním konkurovat. Tentokrát ale zdejší novinka necílí na Epic ani na PC komunitu, nýbrž na Sony. Sony díky vlastnímu ekosystému snad ještě přirozeněji řídí, co na PlayStationu a PS Store vyjde, a především, kde se klíče s těmito hrami budou prodávat.
Pokud by společnost chtěla, mohla by ze dne na den zrušit podporu fyzických kopií, stejně tak jako ze dne na den zrušit prodej digitálních klíčů mimo vlastní ekosystém. Druhá varianta je v tuto chvíli aktuální, protože západní prodejci údajně obrdželi informaci, že Sony už nehodlá jejich prostřednictvím prodávat digitální kódy – jinými slovy, v kamenné prodejně si na PlayStation pořídíte už jen krabičky, kódy nikoliv.
Výjimkou zůstávají DLC či jiné add-on balíčky například s virtuálními herními měnami, případně členství PlayStation Plus nebo PSN peněžní karty. Podle vyjádření Sony společnost beztak zaznamenává pokles počtu nákupů takových her, a tak se rozhodla k tomuto překvapivému kroku. Tento krok by měl údajně přispět k ještě globalizovanějšímu trhu s herními klíči.