sony-ukazala-prototyp-pohyboveho-ovladace
Novinka Sony ukázala prototyp pohybového ovladače

Sony ukázala prototyp pohybového ovladače

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

6
Reklama

K čemu může být dobrý patnáct centimetrů dlouhý hranol s modře nebo červeně svítící koulí na konci? Autoři EyeToy pro PlayStation 2 se snažili publikum na tiskové konferenci společnosti Sony přesvědčit, že jeho využití bude celá hromada. V reakci na Project Natal představila Sony svůj nový systém ovládání s rozpoznáváním pohybu. Jeho základem je kamera, která stejně jako EyeToy snímá pohyby člověka, který drží zmíněný ovladač. Ten samozřejmě ve finální verzi nebude vypadat jako nevzhledná černá plastová věc pochybného původu s koulí na konci, kterou jako by právě sundali z vánočního stromečku. Schopnosti mu ale zůstanou zachovány – a nebude jich málo, jak ukázala prezentace v jakémsi testovacím prostředí malé místnosti s různými předměty.

Ovladač se ve virtuálním prostředí promění s nejrůznější předměty. Testovací subjekt jím mával sem a tam – a chvilku měl v ruce golfovou hůl, chvilku tenisovou raketu, pak meč, baseballovou pálku, vějíř, stylizovaný světelný bič, anebo třeba ceduli s nápisem STOP. Pohyb byl snímán relativně přesně a virtuální prostředí na něj reagovalo. A tak bylo možné postrkovat věci, kreslit obrázek sprejem, anebo ve fyzikálně nejpřesvědčivější ukázce v ringu šermovat s nepřáteli, házet po nich hvězdice a nebo střílet z luku. Při této a některých dalších příležitostech využil prezentující chlapík také druhého ovladače v levé ruce, a ve výsledku tak například lukostřelba velmi připomínala minihru z Wii Sports Resort. Prezentace končila stavěním stavbičky z virtuálních kostek a malováním nápisu PS3 – E3. Přesnost a jemnost rozpoznávání pohybu se projevila právě zde, když hra dokázala přenést na obrazovku text.

Sony neukázala žádnou konkrétní hru, která by měla možností pohybového ovladače využít. Prezentace v testovacím prostředí tak někdy sršela humorem, a těžko říci, zda chtěným nebo nechtěným. Každopádně kdo si odmyslí nevzhlednou grafiku, musí být potěšen širokými možnostmi využití ovladače a zároveň jeho precizností. Přímo tvůrci naznačili, že se uplatní samozřejmě v casual titulech, sportovních hrách, ale také třeba v RTS, kde poslouží ke snadnějšímu označování skupin jednotek a jejich ovládání. Potěšující informace zazněla v úplném závěru několikaminutového vstupu: nový ovladač se objeví na trhu už na jaře 2010. Uvidíme, zda Sony termín splní, a jaké hry přichystá k jeho launchi.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama