Sony slaví milník PS4, ale má co dohánět
Padesát milionů je úctyhodné číslo. Chceme-li být přesní, je to stejné, jako kdyby každý občan Jižní Koreji včetně důchodců a novorozeňat vlastnil nějaké zařízení z rodiny PlayStationu 4. Na zařízení, které se na trh podívalo v listopadu 2013 je to úctyhodné číslo. V porovnání s předchozími to ale zase tak slavné není.
Graf, který připravil magazín Business Insider, názorně ukazuje, že Sony má ještě na čem pracovat. Pravda, s novým zařízením PlayStation 4 Pro můžeme doufat, že tato generace ještě není ani v půlce, ale zaručit to nikdo nemůže. I kdyby, kolik se ho ještě prodá?
Jednoduchá grafická ukázka jednoduchým způsobem ukazuje, kam si PS4 zařadit. Momentálně se nachází na historickém sedmém místě, o 12 milionů za klasickým NES. Na konzole minulé generace, totiž Xbox 360 a PlayStation 3, PS4 ztrácí ještě víc – 35, respektive 36 milionů kusů.
Nad hranici sta milionů se prokousali jen tři konzole. Revoluční Wii (102 milionů), PlayStation 1 (104 milionů) a s ohromným náskokem PlayStation 2, jemuž graf připočítává 158 milionů. Jinými slovy, fakt, že Sony nechává své konkurenty Xbox One a Wii U hluboko za sebou neznamená, že by vedení mělo usínat na vavřínech.
Na druhou stranu, uvážíme-li, že nová konzole přišla na trh v době, kdy někteří zlí jazykové tvrdili, že domácím konzolím odzvonilo, špatný výsledek to rozhodně není. Aby se ale konzole vyšplhala výš, bude složité. Jak Business Insider pravdivě glosuje, PlayStation 2 mnohým lidem sloužil jako DVD přehrávač, Wii se trefilo tak tak před nástup smartphonů, a PlayStation se prodával dlouhých 12 let.
Jsme zvědaví na vaše prognózy. Neostýchejte se s námi o ně podělit. Pokud se do rodiny PlayStationu 4 chcete připojit i vy, můžete konzoli zakoupit i v obchodě Xzone.cz.