Zpět na článek

Diskuze: Sony prý omezí výrobu PlayStationu 5

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
20. 4. 2020 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ekonomika je cele takove fugazzi, ktere se hybe a pulka veci je bluf a odhad, jak to zhruba bude, ale porad, i s nejlepsimi PC a softwary, je to totalni vesteni z kristalove koule.

No nic - ale k tomu launchi a cene.

1 - dolar mel jiny kurz na ceske v jinem pomeru pred deseti (dvaceti, triceti...) lety jinde
2 - k bodu 1. se vaze, ze kazda zeme ma jeste svoji ekonomickou silu, tzn. zbozi za 500$ je v nekterych zemich vzhledem k prumernemu platu bud v pohode a neruinuje domaci rozpocet, nebo naopak je to uz nahnute a musi se trosku skudlit z par vyplat.

3 - co se tyka srovnani neceho, co bylo pred x lety, tam se musi zapocitat samozrejme i inflace. Nicmene pozor na to, ze porad je potreba pak prihlizet k tomu, jaky byl tenkrat plat u nas, nebo v zemi puvodu (launchi). I kdyby teda cena byla porad 500$, zalezi ve ktere zemi jste a muzete si utratu za 500$ snadneji dovolit ( 99% lidi v africe tezko, zatimco pro 3/4 pulku evropy neni problem to dat z prvniho platu).

Proto je spise pro ne dulezity ukazatel nejaky prurez kolik jsou schopni za to lide dat. V nemecku by asi nebyl problem, kdyby cena byla i 700$, u nas uz by to zacalo drhnout ze jo.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
20. 4. 2020 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Hm, odkud to ti in-house prognostici věští ? Na ratingy samozřejmě spoléhá spousta lidí a i když na ně nespoléhá, musí brát v potaz stádní efekt. Můžeš 100x vědět, že firma nebo země je podhodnocená, pokud si trh myslí něco jiného, máš problém minimálně v krátkém horizontu. A odhadovat kdy se trhy uráčí ke korekci je ještě větší magie než nějaká technická analýza skutečného stavu.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
19. 4. 2020 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Cože? Vždyť srovnáváme launchové ceny proti PS5. Aby se daly srovnat, tak musí být všechny převedené podle inflace na stejný bod, tady rok 2020.

Takže se vezme startovní nominální cena PS1, rok jejího vydání a to se převede na reálnou dnešní cenu, stejně tak u PS2, kde je akorát jiná nominální cena a jiný rok vydání. Nechápu, co ti na tom nedává smysl.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
19. 4. 2020 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Jasně, že se bere aktuální rok, když pointa je zjistit cenu každé konzole v dnešní hodnotě peněz pro srovnání s PS5. K čemu by nám byla cena v hodnotách z roku 2013?

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
18. 4. 2020 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gh61: Kdo chtěl mít doma v den vydání 6 mil a 1ks PS5, tak bude mít asi problém...

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jack Danger: Paralela s mobily neplatí. Nelze srovnávat zařízení denní spotřeby, komunikační nástroj k soukromému ale i profesnímu použití, s hračkou. Nemluvě o dalších funkcích, které v současné společnosti mobily plní - např. funkci demonstrace sociálního statutu.

Modroocko84
Modroocko84
Level 1 Level 1
16. 4. 2020 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja uz chci tu skatuli videt dpd grrr.
Ovladac dobry a dal?

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
20. 4. 2020 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: firmy si dělají svoje prognózy a čím větší firma, tím větší důraz na prognózy.. a jen slaboduchej se spolíhá na cizí věštby ;)
Už vidím Sony, "zeptejte se Pepy, jestli máme investovat", "tak Pepa vzkazuje, že prej Máňa říkala, že ne, tak ne." ... proboha lidi .. ;)

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
19. 4. 2020 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud bude konzole zpětně kompatibilní, tak asi nečekají takovej boom (mají čísla z prodejů PS4pro). Předpokládám, že Sony ví, co dělá a že mají celý oddělení na to, aby vypočítalo cenu a kolik kusů vyrobit. Představa, že Sony vyrobí něco, co neví za kolik prodat a v jakých počtech to vyrobit je úsměvná. V reálu nebyla konzole ani představená, může vyjít ve více verzích zároveň - v odlehčené verzi "lite" s poloviční cenou, ve vezi "max" za dvojnásobek ceny, může prostě vyjít cokoli. Bavit se teď a přesvědčovat se navzájem, že tam ceny a výrobní počty počítají magoři, to je prostě mimo :D

leco77
leco77
Level 1 Level 1
19. 4. 2020 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: musíš snad počítat launch ceny a jejich roky vydání, jinak to nedává smysl. Každý další rok jsou konzole levnější a levnější...

Teď stojí PS4 kolik? 250$? Podle inflace by dnes měla stát 450... Proto to nedává smysl.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
19. 4. 2020 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vy počítáte blbě i tu inflaci... Berete rok vydání PS1/2 a aktuální rok :-D logicky, PS1 cena + inflace k roku 2013, to samé u PS2... Zjistíte, že ceny jsou plus mínus pořád kolem těch 400$ na launch

Že zkušenosti Sony by se dalo předpokládat tlačení na nízkou cenu, protože to jim vždy vycházelo. Naopak jednou zkusili přijít s dražší řešením a šlo o propadák, který zachránila až výrazná sleva a revize, kde osekali vše z původního návrhu PS3

Gh61
Gh61
Level 1 Level 1
18. 4. 2020 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Celkem důležitá informace je, že plánují vyrobit nejprve 5-6 milionů kusů.
Zatímco PS4 se v prvních dvou čtvrtletích prodalo 7,5 milionu.

Tedy pokud by vyrobili 6, je to pokles o pětinu (20 %)
Pokud by vyrobili 5,je to pokles o třetinu (30 %)

Vemte si z toho každý co chcete, najednou stranu to není moc, na druhou stranu je to dost.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, máte pravdu.
Chtěl jsem spíše zdůraznit cenový vývoj této spotřební elektroniky. Z pohledu zákazníka.
PS2 stála v roce 2000 299USD. PS1 stála stejně v roce 1995. Tyto peníze by v roce 2000 měly být cca 338USD, ale Sony nastavila cenovku výrazně níž. Že byla PS2 obrovský úspěch se pak samo nabízí.
Podobným přepočtem by ta cena v roce 2006, když vyšla PS3, měla být 347USD. Ale už nebyla. Sony nastavila cenovku na šílených 499 nebo dokonce 599USD (v případě 60GB verze se zpětnou kompatibilitou). A rozjezd byl pro Sony velmi pomalý a problematický.
399USD ceny PS4 by k dnešku odpovídalo ceně 450USD. Pokud by se cena PS5 pohybovala někde kolem této hranice, bylo by to skvělé.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Až na to, že vůbec nebereš v potaz inflaci a další faktory.

EDIT: Mitsurugi byl rychlejší.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PS1 stál 15000,-, PS2 22 000,- při uvedení na trh, takže +/- 14000,- se nejeví tak strašidelně.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
20. 4. 2020 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: Pointa snad je, že navzdory ceně jr hraní pro čechy, díky vývoji ekonomiky dostupnější než dříve... Nemá smysl brečet nad 15ti tisíci... Nikdy dřív nebyly podmínky příznivější...

leco77
leco77
Level 1 Level 1
19. 4. 2020 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: akorát cena PS5 není známá :-D jinak by to dávalo smysl. Tzn, inflace by měla PS5 stát asi 450$, ale dle spekulací by měla být až 550$... A z minulosti víme, že cena hraje v tomto největší roli, takže každé navýšení je jednoduše risk

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
20. 4. 2020 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je hezké, jak se dokážou lidé živit věštěním budoucnosti jako Bloomberg.
Taková firma vydá prognózu, že se do nějaké země nevyplatí následující rok investovat a i když daná země do té doby byla na vzestupu, odejdou z ní investoři (čti prachatý svině, co prodávaj práci budoucí a vůbec kšeftujou s budoucností cizích lidí) a lidé jdou žrát hlínu.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: A co tím chceš říct ?

Sneaky Bitch
Sneaky Bitch
Level 1 Level 1
19. 4. 2020 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Jak souvisí neznámá cena konzole PS5 s tvou záhadnou prezentací inflace u předchozích generací?

Drew
Drew
Level 1 Level 1
19. 4. 2020 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kerio: Ceny v korunách jsou naprosto irelevantní, už to tady padlo několikrát...

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale no tak, pristroj ktery nikdo nikdy nevidel omezuje vyrobu? To uz je fakt zoufalstvi. Nebylo by neco zajimavejsiho ke cteni? Cely tema PS5 je uz takova komedie ze uz to ani neni vtipny.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Špičkové modely mohou inflaci kopírovat. Elektronika pro masy (což konzole jsou) nejsou top modely, v průběhu času její ceny (očištěné o inflaci) klesají. (A objevují se nové must have přístroje, takže za ni ve výsledku utrácíš pořád víc.)
Pravda, ceny v ČR v devadesátkách byly trochu nadsazené, takže to úplně relevantní není.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
17. 4. 2020 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: A jak jsou ceny PC v ČR relevantní k téhle diskuzi? Když se podívám na ceny v dolarech, tak třeba topové modely GPU od NVIDIA stojí od roku 2000 zhruba pořád stejně (vzhledem k inflaci).

Reklama
Reklama