Sony přiznává potíže s live-service strategií
Ambiciózní plán na 12 live-service her do roku 2026 se postupně rozpadá. Sony nyní uznává, že výsledky nenaplňují očekávání.
- Sony přiznává potíže s live-service tituly
- Bungie přichází o nezávislost
- Marathon stále plánovaný na tento fiskální rok
Sony oficiálně přiznává, že její live-service strategie narazila. Ambiciózní plán z roku 2022, který měl přinést dvanáct online her do roku 2026, skončil fiaskem. Po odchodu Jima Ryana z vedení PlayStationu přišly masivní zrušení – padl projekt multiplayerového The Last of Us, online verze Twisted Metal, live-service Spider-Man i další tituly.
Kritika míří i na Bungie, které Sony koupila za 3,6 miliardy dolarů právě kvůli jeho zkušenostem s online službami. Studio ale selhalo – problémy s řízením, odklady, slabý výkon Destiny 2 a zpožděný reboot Marathonu vedly k tomu, že Bungie ztrácí autonomii a bude integrováno pod PlayStation Studios.
PlayStation 5 překonal 80 milionů kusů
PS5 má na kontě 80,3 milionu prodaných kusů. Sony se daří i se softwarem – za tři měsíce prodala téměř 66 milionů her, většina z nich digitálně.
Přes všechny problémy Sony stále věří v live-service budoucnost. CFO Lin Tao připouští chyby, ale zdůrazňuje pokrok – v roce 2020 nemělo PlayStation žádné takové hry, teď už čtyři. Naděje se teď upírají k chystanému Marathonu, i když zatím bez pevného data vydání.