Sony před cross-platform nezavírá oči
O tom, že je společnost Sony k myšlence meziplatformového multiplayeru mírně řečeno skeptická, víme už nějakou dobu. Snad poprvé se tento fakt projevil během raketového vzestupu popularity Rocket League, v současné době se distancování platformy PlayStation nejčastěji skloňuje v souvislosti s Minecraftem a Fortnite. Japonský herní gigant ale tvrdí, že záležitost nebere na lehkou váhu.
Výkonný ředitel Sony Interactive Entertainment Shawn Layden se k tomuto tématu čerstvě vyjádřil na konferenci Gamelab. Uvedl, že Sony pozorně poslouchá zpětnou vazbu od hráčů a snaží se nalézt ten nejlepší způsob, jak cross-platform multiplayer poskytnout.
“Slyšíme vás. Máme před sebou celou řadu možnosti. Určitě si umíte představit, že se jedná o okolnosti, které ovlivní mnohem víc než jen jednu konkrétní hru. Jsem si jist, že přijdeme s řešením, které bude pochopitelné a přijatelné pro naši komunitu, ale zároveň podpoří naše obchodní zájmy,” prohlásil Layden.
Sony je v tomto ohledu osamělým bojovníkem, konkurence v podobě Microsoftu a Nintenda v nedávné minulosti vydala trailer oznamující meziplatformové hraní pro uživatele Xboxu One a Switche, kterým společnosti daly jasně najevo svůj postoj. Od bývalého zaměstnance Sony Interactive Entertainment Johna Smedleyho jsme se na Twitteru dozvěděli, že důvod, proč se Sony do podobného podniku nežene, je velmi prostý. Smedley tvrdí, že vedení společnosti se zkrátka nelíbí myšlenka, že si někdo koupí hru na Xboxu a následně je tento titul používán na PlayStation. Do jaké míry je tento postoj validní, to už musejí posoudit sami zákazníci.
K tématu se ostatně nezapomněl vyjádřit ani Phil Spencer. Ten celou věc pojal právě z pohledu uživatelů - pokud nějaký rodič koupí dítěti Xbox a jeho kamarád má doma PlayStation, a tudíž nemohou hrát spolu, není to podle něj příliš prozákaznické. A pokud tento přístup nepomáhá vývojářům a neprospívá ani uživatelům, není to pro Spencera něčím, z čeho může herní průmysl těžit.