Sony nebude PS VR dotovat ze své kapsy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Sony nebude PS VR dotovat ze své kapsy

Sony nebude PS VR dotovat ze své kapsy

Jiří Bigas

Jiří Bigas

11
Reklama

Adam Boyes ze Sony v rozhovoru pro Game Informer prohlásil, že japonský výrobce nebude na na prodeje PS VR doplácet, jak je při uvedení nového hardwaru na trh ve snaze získat počtenou komunitu zákazníků běžné. Headset má vydělávat od samého začátku.

Řada lidí se domnívala, že za agresivní cenovou politikou stojí tradiční strategický krok, kdy se výrobce smíří s nulovými zisky, nebo dokonce prodeje takříkajíc dotuje. Obvykle se taková taktika vyplatí, protože výrobní náklady neustále klesají (nakonec se tak karta obrátí) a producent se mezitím “zahojí” na tržbách z her a příslušenství. To však nemá být případ PlayStation VR. Tohle není údajně lákadalo, které se prodává pod cenou ve snaze přitáhnout co nejvíc zákazníků.

Boyes tvrdí, že Sony rozhodně neobětovala tržby ze samotného zařízení, jen aby vybojovala nejnižší cenu. Od počátku tak chce firma na hardwaru samotném vydělávat, což je při srovnání s cenou konkurenčních zařízení obdivuhodný výkon. Ať už k němu japonský výrobce došel jakoukoli cestou. Není proto divu, že analytici cenovou politiku chválí a předvídají Sony s VR velkou budoucnost a pohádkové prodeje.

Podle některých ekonomických komentátorů pomůže PS VR firmě Sony ovládnout celou konzolovou generaci a upevnit vedení v tomto generačním cyklu. Podle dalších optimistických odhadů může PS VR najít během dvou let až 8 milionů zákazníků.

Konkurenci v toto směru pochválil i zakladatel firmy Oculus VR Palmer Luckey. V rozhovoru pro GameSpot prohlásil, že je to férová cena a ocenil schopnost srazit výrobní náklady takhle nízko s tím, že to očividně byla priorita Sony. Současně ale poznamenal, že Rift podle něj není této hladině zase tak vzdálen, jak se může jevit, s ohledem na technologii a příslušenství, které nabízí. I jeho společnost se podle něj snaží učinit headset co možná nejdostupnější. Závěrem podotkl, že si myslí, že obě firmy cílí na jiný trh a jiné zákazníky, takže si vlastně nemusí v samém důsledku tak moc konkurovat, jak se na první pohled může zdát.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama